اشتغال، مسکن و تهیه دارو مهمترین مسائل پیش روی بیماران کلیوی است

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: قائم مقام رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور، گفت: اشتغال، مسکن و تهیه دارو مهمترین مشکلات پیش روی بیماران کلیوی در سراسر کشور است.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ایرنا، نادر معینی در همایش همدلی با بیماران در زنجان، افزود: انتظار خیرین و انجمن های خیریه، حمایت مسوولان برای رفع مشکلات پیش روی بیماران است.

وی یادآورشد: هم اکنون عدم برخورداری از مسکن مناسب یکی از مهمترین مشکلاتی است که اغلب بیماران و خانواده های آنان با آن مواجه می باشند.

معینی اظهار نمود: عدم استطاعت مالی خانواده بیماران خاص، توان تامین بها اسکان در محل مناسب را از آنان گرفته است و مسولان می توانند با در نظر گرفتن شرایطی برابر با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به این بیماران مسکن مهر اعطا نمایند.

قائم مقام رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور، گفت: از سوی دیگر بیماران چه در شرایط درمان و چه پس از بهبود کامل، توانایی بازگشت به جامعه را ندارند و در عمل هرگز توان اشتغال در حرفه ای خاص را ندارند.

وی خاطر نشان نمود:با وجود عدم برخورداری از شغل، بیماران و به ویژه اشخاصی که سرپرست خانواده محسوب می شوند، همواره از مشکلات مالی شدید رنج می برند.

معینی ادامه داد: از مسولان دولتی انتظار می رود با ایجاد شرایطی خاص در جامعه، امکان اشتغال این بیماران در مشاغل مختلف ایجاد و بستر حضور آنان در جامعه فراهم شود.

قائم مقام رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور، اظهار نمود: نایاب و گران بها بودن داروهای مورد نیاز بیماران از دیگر مشکلاتی است که گریبان گیر همهی آنان است.

وی با بیان اینکه اغلب داروهای مورد استفاده بیماران، تحت حمایت هیچ بیمه درمانی قرار ندارد، خرید مستمر و استفاده زمانبندی شده از این داروها، شرایط مادی زندگی را برای بیمار و خانواده آنان به صورت روزافزون بدتر می نماید.

معینی تصریح نمود: در صورتی که مسولان بتوانند در تامین این دارو ها و تحت پوشش بیمه قرار دادن آنها، کمک حال بیماران باشد، نقش برجسته ای در رفع بخشی از مشکلات بیماران انجام داده اند.

قائم مقام رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور، افزود: متاسفانه انجمن های خیریه نیز هیچ اعتبار دولتی ندارند و به طور معمول از کمک های انسان دوستانه مردم برای حمایت از بیماران استفاده می نمایند.

وی ادامه داد: انجمن ها خیریه خانه دوم بیماران می باشند و نمی تواند، مراجعان را نا امید نمود و از کمک به آنان سر باز زد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.