اشتغال و کاهش متادون‌درمانی در زندان‌ها ارتقا می‌یابد

سیدعبدالله مرتضوی در نشست مدیران کل استانی زندان‌های کشور تأکید داشت: یکی از سیاست‌های جدی ما در زندان‌ها حرفه‌آموزی برای دوران بعد از خروج است تا مجددا شاهد ورود زندانی با تکرار جرم نباشیم.

اشتغال و کاهش متادون‌درمانی در زندان‌ها ارتقا می‌یابد

به گزارش ممتاز نیوز، سیدعبدالله مرتضوی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان در نشست مدیران کل زندان‌های استانی کشور گفت: باید از آمارسازی‌ها دوری کنیم و شاخص‌ها و ارزیابی‌ها در زندان‌ها از طریق سیستمERP  انجام شود و این سیستم را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به امر اشتغال در زندان‌ها یادآور شد: در این دوران به اشتغال توجه ویژه شده اما بازدیدهای میدانی با متر ارزیابی و آمارهای اعلامی نیز باید منطبق شود؛ درصد خطا باید کاهش یابد. سیاست ما در زندان‌ها حرفه‌آموزی برای دوران بعد از خروج است تا مجددا شاهد ورود زندانی با تکرار جرم نباشیم.

مرتضوی اضافه کرد: از طریق توانمندسازی در اشتغال مددجویان و نیز توجه ویژه به مراکز مراقبت بعد از خروج، باید منعی بر ورود دوباره زندانیان به زندان باشیم. درست است که در زندان‌ها نیز ویروس کرونا، حوزه اشتغال را دستخوش تغییر قرار داده اما با واکسیناسیون سراسری در زندان‌ها، می‌توان اشتغال را دوباره جدی گرفت.

 وی همچنین با اشاره به برنامه‌های بهداشت و درمان در زندان‌ها گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز برنامه‌های متعددی تنظیم شده که یکی از آنان درمان اعتیاد مددجویان است؛ تأکید می‌کنم جهش در متادون‌درمانی در زندان‌ها را باید کنترل کرد. درست است که با کمبود بودجه مواجهیم اما روزمرگی را از علل این مشکل می‌دانیم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها گفت: برنامه‌های فرهنگی نیز رویکرد دیگر ماست که برخی از اینها کاملا در اختیار استان‌ها گذاشته شده است.

همایش سراسری مدیران کل زندان‌های کشور در روز پنجشنبه، چهارم آذرماه با حضور غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و سایر مدیران ستادی و استانی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.