اشتون: طرح ۱+۵ به ایران برای اعتمادسازی است/ نمی‌توانم دربارهٔ طرح سخن بگویم

۰۹م اسفند ،

کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از نشست امروز گروه ۵+۱ و ایران، اظهار داشت: امیدواریم که آن‌ها (ایران) به طرح ما نگاه مثبت داشته باشند. ما به طور جمعی کار کردیم و به نمایندگی از سازمان ملل این اقدامات را داشتیم تا به نتایج ملموسی برسیم. طرح ما برای اعتمادسازی است تا جلو برویم.

آنچنان که ایسنا گزارش داده، اشتون ادامه داد: به دنبال راه حلی هستیم که براساس ان.پی.تی و شورای امنینت و حکام پیش رویم. ۱+۵ طرحی اصلاح شده به طرف ایرانی ارایه داده که سازنده بوده است و نگرانی‌های بین‌المللی را در آن انعکاس می‌دهد. در این طرح اصلاح شده پیشنهادات ایران نیز لحاظ شده است.

وی در پاسخ به این که پیشنهادات ۱+۵ به ایران چه بود؟، گفت: من نمی‌توانم دربارهٔ طرح سخن بگویم چون می‌خواهیم اولا فرصت به ایران دهیم تا دربارهٔ طرح مطالعه کند و هم‌چنین کارشناسان باید دربارهٔ آن بحث و بررسی داشته باشند. بهتر است بگذاریم این فرآیند طی شود.

اشتون دربارهٔ این مذاکرات با اشاره به نگاه مثبت طرف ایرانی ابراز خرسندی کرد و افزود: اگر آقای جلیلی گفتند مثبت است این خوب است‎. باید دید در قدم بعدی کارشناسان چطور کار می کنند.

او در پاسخ به این پرسش که جلیلی گفت در پیشنهاد ۱+۵ سخنی از تعطیلی فردو نبود، اظهار کرد: من دربارهٔ این طرح وارد جزییات نمی‌شوم. در دو روز قبل سعی کردیم طرحی را به طرف ایرانی ارایه کنیم و می‌خواهیم به آن‌ها فرصت دهیم که به آن نگاه کنند.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.