اشتون هرچه سریع تر با جلیلی تماس بگیرد

دیدار وزرای خارجه ایران و سوئد؛

ایران > سیاست‌خارجی
وزیر امور خارجه در دیدار همتای سوئدی تاکید کرد که ضروری است خانم کاترین اشتون هر چه سریعتر با تماس با دکتر جلیلی نتیجه رایزنی های خود با پایتختها ی ۱+۵ را اعلام کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر صالحی و کارل بیلت وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوئد روز جمعه در حاشیه برگزاری سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای قلب آسیا در آلماتی رایزنی و تبادل نظر کردند.

در این دیدار طرفین به طور مفصل پیرامون مسئله هسته ای بویژه نشستهای آلماتی ۱و۲ و ضرورت ادامه این مذاکرات، همچنین تحولات افغانستان و اوضاع سوریه تبادل نظر کردند.

موضوع ارائه خدمات انسان دوستانه به مردم سوریه به ویژه از طریق صلیب سرخ جهانی ، برنامه غذایی جهانی و تشدید این فعالیتها در جهت کاهش آلام مردم سوریه که در مضیقه می باشند از محورهای مذاکرات دو وزیر بود .

صالحی در این ملاقات تاکید کرد که ضروری است خانم کاترین اشتون هر چه سریعتر با تماس با دکتر جلیلی نتیجه رایزنی های خود با پایتختها ی ۱+۵ را اعلام نماید.

اضافه می گردد صالحی در مذاکرات امروز خود در آلماتی با مقامها و وزرای امور خارجه از جمله قزاقستان ، ترکیه و سوئد تاکید نمود که لازم است خانم کاترین اشتون هر چه سریعتر با دکتر جلیلی تماس حاصل نماید تا ادامه نشستهای آلماتی ۱و۲ پیگیری و برگزار گردد و زمینه ها و فضای لازم برای تعامل و گفتگو فراهم است و نباید زمان را از دست داد.

وی همچنین در این ملاقاتها تصریح کرد که موضوع هسته ای مستقل از فرایند انتخابات در ایران است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.