اصالت بیمه‌نامه‌های صادر شده از طریق سامانه سنهاب مشخص می‌شود

۲۸خردادماه،

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی گفت: اصالت تمامی بیمه‌نامه‌های صادر شده توسط شرکت‌های بیمه از طریق سامانه “سنهاب” قابل دسترسی و اثبات است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهدی نوروزی با اعلام این خبر افزود: از این پس تمامی بیمه گذاران می‌توانند با استفاده از این سامانه از آخرین وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شوند و نسبت به تکمیل سبد بیمه‌ای خود اقدام کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تشریح فازهای دوم و سوم سامانه سنهاب، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با استقبال کم نظیر بیمه‌گران و بیمه گذاران روبرو شده و در آینده نزدیک سطح دسترسی عموم به اطلاعات “سنهاب” افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در فاز بعدی تمامی مراحل خریداری، ثبت و تمدید بیمه نامه‌ها از طریق الکترونیکی انجام می‌شود و بیمه‌گذاران می‌توانند از طریق این سامانه آخرین اطلاعات مربوط به بیمه‌نامه‌های خود را به آسانی رصد کنند و در خصوص تمدید، فسخ قرارداد و تکمیل سبد بیمه ای خود تصمیم گیری و اقدام کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: صنعت بیمه در دهه های قبل با مشکل آمار و اطلاعات ناقص و گاه نادرست رنج می برده که خوشبختانه با راه‌اندازی و تکمیل سامانه سنهاب، با شتاب قابل قبولی در مسیر اطلاع رسانی شفاف به بیمه گذاران حرکت می کند و شرکت‌های بیمه نیز از این شفافیت اطلاعات سود می‌برند.

مدیرکل فاوا، شیوه مهندسی معکوس را عامل اصلی موفقیت سامانه سنهاب دانست و گفت: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با جدیت موضوع تکمیل زیرساخت های داده ها و اطلاعات را دنبال می کند و در آینده شناسه کاربری و رمز عبور اختصاصی برای تمامی بیمه گذاران طراحی شده و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

سامانه سنهاب ( سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه)به نشانی www.centinsur.ir برای اطلاع از آخرین وضعیت بیمه‌ای مردم قابل دسترسی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.