اصرار انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای آزادسازی قیمت بلیت سفرهای هوایی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه اگر نرخ‌ها تابع عرضه و تقاضا باشد، شرکت‌ها ‌می‌توانند خود را بازسازی کنند، گفت: این کار باعث افزایش ناوگان و افزایش سهم حمل‌ونقل هوایی از کل حمل‌ونقل کشور خواهد شد.

اصرار انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای آزادسازی قیمت بلیت سفرهای هوایی

به گزارش ممتاز نیوز، مقصود اسعدی سامانی در پاسخ به اینکه آیا امکان افزایش سهم حمل‌ونقل هوایی وجود دارد، گفت: اگر فشاری که روی قیمت‌گذاری وجود دارد برداشته شده و نرخ‌ها تابع عرضه و تقاضا باشد و شرکت‌ها بتوانند خودشان را بازسازی کنند، باعث افزایش ناوگان و افزایش سهم حمل‌ونقل هوایی از کل حمل‌ونقل کشور خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه در شرایط تحریمی، امکان ورود هواپیما به ایران را داریم؟ بیان کرد: شرکت‌ها تلاش می‌کنند که این کار را انجام دهند و راهکارهایی وجود دارد که شرکت‌ها با دور زدن تحریم‌ها بتوانند هواپیما وارد کنند.

پیش از این دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه حمل و نقل هوایی یک درصد حمل ونقل کشور را به خود اختصاص داده است، گفته بود: به‌طور میانگین سالانه ۱۸ میلیون مسافر از طریق هواپیما جابه‌جا می‌شوند، درحالی که عمده مسافران، مدیران و قشر برخوردار هستند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ درصد ناوگان به‌دلیل کمبود سرمایه در گردش زمین‌گیر است، گفته بود: اکنون از ۳۳۰ هواپیما  ۱۷۵ فروند عملیاتی است. شرکت‌ها تلاش می‌کنند ناوگان را افزایش دهند اما بیشتر شرکت‌ها توان این کار را ندارند و عمدتا زیان‌ده هستند. عدم متعادل‌سازی نرخ بلیت باعث می‌شود که شرکت‌ها امکان سرمایه‌گذاری و نوسازی نداشته باشند و ‌اگر این روند ادامه یابد، تابستان آینده همین ناوگان را نخواهیم داشت.  

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.