اصرار داریم قانون خرید آثار هنری در بودجه امسال لحاظ شود

۰۶اردیبهشت،

علی مطهری تاکید کرد:

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از اختصاص قانون یک دهم درصد بودجه سازمان‌ها به خرید آثار هنری حمایت می‌کنیم و اصرار داریم در بودجه امسال لحاظ شود.

علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین گفت: قانون اختصاص یک دهم درصد بودجه سازمان‌ها و اداره‌ها به خرید آثار هنری در بودجه سال ۹۰ در نظر گرفته شده بود اما این قانون متاسفانه سال قبل به تصویب نرسید.

او در این باره ادامه داد: با توجه به اینکه کمیسیون فرهنگی از این قانون حمایت می‌کند و اعضا اصرار دارند که این قانون در بودجه امسال به تصویب برسد این پیشنهاد از کمیسیو فرهنگی به تلفیق ارسال شده است که امیدواریم با این پیشنهاد موافقت شود و این قانون در بودجه امسال در نظر گرفته شود.

این در حالیست که پیش از این علی اصغر امیرنیا سرپرست مرکز تجسمی‌‌معاونت هنری وزارت ارشاد دربارهٔ این قانون گفت: قانون اختصاص یک دهم درصد از بودجه سازمان‌ها سال ۱۳۹۰ تصویب شد اما با تصویب این قانون در سال موافقت نشد. امسال هم در بودجه سال تازه این قانون را لحاظ کرده ایم اما هنوز این قانون به تصویب نرسیده است.

او با اشاره به مشکلاتی که در سال ۹۰ و در پی خرید آثار هنری با آن روبرو بوده اند گفت: با توجه به اینکه بسیاری از سازمان‌ها از اجرای این قانون سرباز زدند و آن طور که باید این قانون اجرا نشد در بودجه سال ۹۲ به این نتیجه رسیدیم که اعتبار مشخصی برای خرید آثار هنری در نظر بگیریم و با تصویب آن معاونت هنری به طور مستقیم به خرید این آثار بپردازد و آن را به سازمان‌ها اهدا کنیم تا از این طریق هم آثار خریداری شود و هم از برداشت‌های متفاوتی که از این قانون می‌شود جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/۳۱/۳۴

 

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.