اصغر فرهادی به کمک کشتی دنیا می‌آید؟

۲۶ام بهمن ،

111-66.jpg

علیرضا دبیر می‌گوید، برای جلوگیری از حذف کشتی از المپیک باید فضای سنگین رسانه‌ای به راه انداخت و از قدرت و لابی کشورهای غیرمتعهد استفاده کرد. او حتی می گوید اصغر فرهادی با چهره جهانی اش می تواند از حذف کشتی از المپیک جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قهرمان سابق کشتی ایران دربارهٔ نشست کارگروه مخالفت با حذف کشتی از بازی‌های المپیک اظهار کرد: متاسفانه با این گونه اتفاقات به یاد ما می‌افتند و من هم می‌آیم و در جلسات شرکت می‌کنم. این قضیه مانند قضیه مادر و نامادری می‌ماند. چند سال قبل هم این موضوع مطرح شد و مسابقه‌های کشتی را از ۱۰ به ۷ وزن رساندند. این موضوع را باید در دو بعد بررسی کرد: اول این‌ که فضای سنگین رسانه‌ای در داخل و خارج کشور به راه انداخت و دوم از قدرت و لابی کشورهای غیرمتعهد استفاده کرد. ما اجلاس سران غیرمتعهدها را برگزار کردیم ولی برای ورزش هیچ لابی صورت نگرفت. باید از این نشست‌ها بهره خوبی می‌بردیم. اگر خوب لابی شود، می‌توان جلوی این تصمیم را گرفت.

دبیر ادامه داد: باید با کشورهای اثرگذار در IOC، فیلا و کشورهای صاحب حق رای در IOC لابی کنیم در فضای مجازی فعال باشیم. اگر مردم به یک مسئول فشار وارد کنند، قطعا اثرگذار است. هرچیزی باید برای خودش هویت داشته باشد. به عنوان مثال ما در شورای شهر خانه اشخاص معروف را به عنوان هویت شهر تهران خریداری کردیم. کشتی هم هویت کمیته ملی المپیک است. باید روی آن تکیه شود. کشتی یادگاری المپیک است. اصغر فرهادی یک چهره جهانی است و می‌تواند وارد عمل شود. حتما لازم نیست چهره‌های سیاسی بیایند. گاهی چهره‌های فرهنگی تاثیرگذارتر می باشند. به نظر من این کارگروه هم باید تخصصی‌تر برگزار شود و برای لابی تقسیم‌ کار کنیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: اکنون مسابقه‌های کشتی در ۷ وزن برگزار می‌شود. تقریبا ۵۰ مدال در دو بخش مردان و زنان توزیع می‌شود که وزنه سنگینی است و فکر نمی‌کنم اگر لابی خوبی صورت بگیرد، مسئولان IOC عقب نشینی نکنند. اوزان کشتی را نمی‌شود، کمتر از این تعداد کرد، چون در این صورت برای جابه‌جایی وزن به کشتی‌گیران بسیار فشار می‌آید.

دبیر دربارهٔ تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای خطیب برای حضور در جلسه به خبرنگاران گفت: به خطیب کاری ندارم. این بحث بحث مادری و نامادری است. همه باید تلاش کنیم که کشتی از المپیک حذف نشود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.