اصفهان آمادگی میزبانی مسابقات سوارکاری بین المللی را دارد

به گزارش ایرنا، ‘علی خیراللهی’ روز جمعه درحاشیه برگزاری مرحله دوم لیگ استقامت سوارکاری باشگاه های کشور در مجموعه تفریحی چادگان از توابع استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: زیرساخت های خیلی خوبی در این مانژ وجود دارد و اگر بتوانیم با فدراسیون سوارکاری توافق لازم برای تامین هزینه های تجهیز بیشتر این مکان را انجام دهیم، بطور قطع چادگان یکی از بهترین مانژهای سوارکاری در سطح کشور را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم مسابقات استقامت سوارکاری بین المللی را در اصفهان برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: اصفهان با وجود چنین مانژی می تواند میزبان اینگونه مسابقات باشد.

وی گفت: مسئولان فدراسیون سوارکاری از امکانات میزبانی این مسابقات در اصفهان ابراز رضایت کرده و اظهارداشتند که این مسابقات از سطح کیفی بالایی برگزار شده و هیچ مسابقه ای تاکنون در سطح کشور از چنین امکاناتی برخوردار نبوده است.

رییس هیات سوارکاری استان اصفهان با اشاره به بکارگیری یک فروند چرخ بال برای امداد رسانی، اظهارداشت: حضور هلال احمر، اورژانس ، نیروی انتظامی و کادر پزشکی مجرب در این مسابقات موجب شد تا مسئولان فدراسیون حتی پیشنهاد برگزاری مسابقات بین المللی را به اصفهان بدهند.

وی با بیان اینکه درصدد میزبانی مرحله بعدی این مسابقات که در شهریورماه سال جاری برگزاری می شود، هستیم اظهارداشت: مسئولان فدراسیون سوارکاری مانژ برگزاری این مسابقات درچادگان را بسیار مناسب دانستند و آنها درنظر دارند تا مسابقات استقامت سوارکاری در سال های آینده را در این مانژ برگزار کنند.

وی با بیان اینکه ۸۳ راس اسب را برای حضور در این مسابقات پذیرش کردیم که ۵۹ راس آن در مسابقه استقامت سوارکاری امروز شرکت می کند، گفت: همه اسب ها ازسوی دامپزشکان مستقر در این محل مورد معاینه قرار گرفتند و ناظران فدراسیون هم بر حسن اجرای این مسابقه نظارت می کنند.

رییس هیات سوارکاری استان اصفهان اظهارداشت: در پایان این مسابقه، اسب های شرکت کننده تست دوپینگ می شوند.

وی همچنین به اهدای جایزه این مسابقه طبق آیین نامه فدراسیون اشاره کرد و افزود: به نفر اول ۳۵ میلیون ریال، نفر دوم ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم ۱۵ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

خیراللهی اظهارامیدواری کرد که این مسابقه بدون حادثه پایان یابد.

وی یادآور شد: استانداری اصفهان، فرمانداری چادگان و سازمان عمران زاینده رود، هیات سوارکاری این استان را در برگزاری این مسابقه یاری کردند.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم لیگ استقامت سوارکاری باشگاه های کشور با حضور ۵۹ سوارکار مرد و زن، روز جمعه در مانژ سوارکاری مرکز تفریحی’ چادگان’ اصفهان آغاز شد.

سوارکاران در این دوره از مسابقات که به مدت یک روز برگزار می شود، در مسافت های۲۰، ۴۰، ۶۰ و ۹۰ کیلومتر به رقابت می پردازند.

در بخش۲۰ کیلومتر هشت نفر، در بخش۴۰ کیلومتر هشت نفر، در بخش۶۰ کیلومتر بزرگسالان و غیربزرگسالان۱۰ نفر و در بخش۸۰ کیلومتر بزرگسالان ۳۵سوارکار شرکت دارند. اسب های شرکت کننده هر۲۰ کیلومتر توسط دامپزشکان، معاینه و آزمایش جسمانی می شوند.

شهرستان چادگان با ۳۱ هزار و۱۴۷ نفر جمعیت در یکصد کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

پ/۷۱۳۲/۱۰۱۱**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۵۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.