اصفهان در تامین بیش از ۹۳ درصد محصولات کشاورزی خودکفاست

‘مهدی تقی پور’ روز یکشنبه به مناسبت ‘آغاز هفته کشاورزی’ در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:برنج، جو، علوفه و ذرت، گلاب و عرقیات، خرما، گیاهان دارویی،تنباکو، مغز بادام و عسل در این استان از ضریب خودکفایی بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد:از سال اصلاح الگوی مصرف، بخش کشاورزی اصفهان خود را آماده اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها از طریق آموزش کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرد.

وی افزود: بعد از آموزش کارشناسان، این آموزشها در قالب ۱۴۹ شرکت خدمات فنی مهندسی کشاورزی توسط خود کارشناسان در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

به گفته وی،از زمان اجراشدن این قانون از آذرماه سال ۸۹، استفاده از سوخت در بخش کشاورزی به نصف کاهش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی همچنین کوشیده است با اطلاعات علمی و تجهیز واحدهای بهره برداری به صورت علمی به کاهش مصرف مواد هزینه ای در بخش کشاورزی کمک کند.

تقی پور گفت: سال گذشته با توجه به محدودیت منابع آبی به عنوان چالشی بر سر راه کشاورزی استان، نظام مهندسی کشاورزی اصفهان کوشید با برگزاری همایشهای تخصصی در زمینه بحران خشکسالی به کشاورزان روش ‘تولید در شرایط کنترل شده’ را آموزش دهد.

به گفته وی، با توجه به ادامه بحران خشکسالی در سالجاری اگر بتوان سیاستها در بخش کشاورزی را بر مبنای افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای بنا کرد، می توان بهره وری در این بخش را همچنان افزایش داد.

تقی پور با اشاره به تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی در کشور به ریاست رییس جمهوری گفت: امسال اعتبار خوبی معادل شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در اختیار این کارگروه است که پنج درصد آن یعنی رقمی معادل ۳۰۷ میلیارد تومان به استان اصفهان اختصاص یافته است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان اضافه کرد: اختصاص این اعتبار از طریق ستاد ویژه کارگروه توسعه کشاورزی در استان اصفهان به ریاست استاندار می تواند به افزایش تولید ملی کمک قابل توجهی کند.

ت/۷۱۴۳/۱۰۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۵۲۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.