اصلاح‌طلبان حجاریان را ترور کردند

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

چندی پیش سعید حجاریان فعال سیاسی اصلاح طلب که در فتنه ۸۸ نیز نقش موثری داشت و به همین دلیل مدتی نیز زندانی شد، در گفت‌‌وگو با روزنامه آرمان با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف روند حرکت دولت، گفته است: نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،به نقل از صراط سعید ساداتی در وبلاگ جلبک ستیز نوشت: اظهار نظری که شاید در ابتدا موج انتقاد را از سوی جبهه مقابل او یعنی اصولگرایان براه انداخت اما پس از گذشت تنها چند روز، صدای اعتراض همفکران او را نیز بلند کرد.

زیباکلام: سابقه انحلال مجلس توسط دولت، خطرناک است

زیباکلام که از نگاه اصولگرایان یکی از تندروهای اصلاح طلب به حساب می آید در واکنش به اظهارات حجاریان می گوید: اینکه قوه مجریه یا یک قوه دیگر بتوانند مجلس را منحل کنند، سابقه و روش خطرناکی است.

وی با تایید این نکته که اینگونه سخنان ضربه به جمهوریت است متذکر می شود: در برخی کشورها دولت می‌تواند مجلس را منحل کند که البته سابقه خوبی هم نیست.

اکرمی: حجاریان از روی بیکاری این حرف ها را می زند

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری نیز در واکنش به اظهارات می گوید: آقای حجاریان از روی بیکاری این حرف‌ها را می‌زند چرا که این اظهارات خلاف قانون اساسی است. این حرف ها نشان می دهد که وی خیلی بیکارتر از گذشته شده است.

کواکبیان: اظهارات حجاریان بر خلاف قانون اساسی است

کواکبیان دیگر فعالی سیاسی اصلاح طلب و دبیرکل حزب مردم سالاری نیز ضمن انتقاد از اظهاران حجاریان می گوید: حرفهای حجاریان بر خلاف قانون اساسی است، مجلس در هیچ شرایطی قابل انحلال نیست و هر مسئله ای در این سطح را باید در شرایطی مطرح شود که بخواهیم بازنگری در قانون اساسی داشته باشیم که فعلا چنین امری مطرح نیست و این سخنان حجاریان یک اظهار نظر شخصی است.

دبیر کل حزب مردم سالاری با اشاره به تاکید اصلاح طلبان برای حضور در صحنه انتخابات مجلس کنایه ای جالب به حجاریان می زند و می گوید: برخی از دوستاندر آن زمان برای حضور در انتخابات خیلی رغبت نشان نمی دادند.

وزیر نیرو دولت اعتدال: از خود حجاریان بپرسید چرا چنین حرفی زده!

چیت چیان وزیر نیروی دولت اعتدال نیز در واکنش به اظهارات اخیر حجاریان می گوید: علت مطرح کردن چنین بحث‌هایی را باید از خود آن افراد سؤال کرد. در سیاست‌گذاری‌ها و ترسیم خطوط اصلی نظام، مجلس جایگاه مشخصی دارد از این رود نباید حرف یک نفر را بزرگ کرد.

داریوش قنبری: پیشنهاد حجاریان را مطلوب نمی دانم

داریوش قنبری نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم با بیان اینکه حجاریان از تئورسین‌های اصلاحات است اما این جریان یک تئورسین واحد ندارد، گفت: بنده پیشنهاد آقای حجاریان مبنی بر امکان انحلال مجلس توسط دولت را برای شرایط کنونی مطلوب نمی‌دانم اما معتقدم که باید یک سازوکار بدون اصلاح قانون اساسی اندیشه شود.

وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید: هر کسی می تواند هر حرفی بزند!

حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری دولت روحانی هم در واکنشی طعنه آمیز به اظهارات حجاریان گفت: حرف در دنیا زیاد است و هر کسی می تواند هر حرفی بزند. از این سخنان زیاد گفته می شود!

عصبانیت روحانی از اظهارات حجاریان/ این حرف ها دوستی خاله خرسه است

اما در پایان بهتر است نگاهی کوتاه داشته باشیم به واکنش رییس دولت اعتدال به اظهارات آقای تئوریسین. روحانی از سخنان حجاریان مبنی بر «اعطای اختیار انحلال مجلس به رئیس‌جمهور» عصبانی شده و چند نکته را به اطرافیان خود گفته است:

۱) این حرف‌ها از نوع دوستی خاله خرسه است و محبت این آقایان به ما لطمه می‌زند.

۲) من ۵ دوره در مجلس بوده‌ام. جایگاه مجلس نبایدخدشه دار شود. فردا در انتخابات مجلس چگونه می‌شود مردم را دعوت به رای دادن کرد؟ مردم می‌گویند اینها رای ما را می‌خواهند برای در اختیار گرفتن مجلس برای دولت.

۳) این نوع تفکرات مثل تفکر مصدق است که مجلس را منحل کرد و چند ماه بعد سرنگون شد.

۴) طرفداران دولت اعتدال به سخنان حجاریان پاسخ دهند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.