اصلاح اساسنامه؛ پرونده‌ای فراموش شده!/ چوب فیفا لای چرخ فوتبال ایران؟

مدیران فدراسیون فوتبال توپ را به زمین فیفا انداخته‌اند و می‌گویند آن‌ها اجازه برگزاری مجمع را نمی‌دهند اما باور چنین چیزی با توجه به اصرارهای فیفا برای اصلاحات در اساسنامه، سخت است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال به گوش فراموشی سپرده شده و هیچ خبری از برگزاری انتخابات نیست. در چند ماه گذشته فقط حیدر بهاروند به عنوان سرپرست این فدراسیون اعلام کرده که مشکلات حل شده و منتظر پاسخ از فیفا هستند تا به سرعت پروسه اصلاحات و انتخابات انجام شود.

آخرین صحبت‌های او نیز همانند حدود سه ماه گذشته حاکی از این است که مشکلات فیفا به بندهای اساسنامه رفع شده و منتظر نظر مساعد از سوی فدراسیون جهانی هستند تا مجمع را برگزار کنند. او می‌گوید فیفا نهاد بالادستی است فقط می‌توانند از آن خواهش و پیگیری کنند. در واقع سرپرست فدراسیون فوتبال می‌گوید این فیفا است که مانع از اصلاح اساسنامه شده و در نتیجه این فدراسیون قادر به برگزاری مجمع، تصویب اساسنامه اصلاحی و برگزاری انتخابات نیست؟

آیا می‌توان باور کرد که فیفا بعد از آن هم ضرب‌العجل برای اصلاح اساسنامه و تهدید به سرعت گرفتن اجرای اصلاحات، به یک باره فیتیله را پایین بکشد و همه چیز را به حال خود رها کند؟ آیا فیفا خواهان این بلاتکلیفی در فوتبال ایران است یا عزمی در فدراسیون فوتبال برای پایان بخشیدن به این وضعیت دیده نمی‌شود؟ این وضعیت برزخی به نفع و سود چه کسانی است؟ آیا فوتبال ایران از این موضوع نفعی می‌برند؟

در حال حاضر آن تب و تاب اصلاح اساسنامه فروکش شده و حالا کسی از این فوتبال نیست که از مدیران فدراسیون بپرسد که چطور شده فیفا سکوت کرده است؟ آیا آن‌ها به طور مرتب از فیفا استعلام کرده‌اند ‌و آن‌ها پاسخی ندارند؟ حداقل علی کفاشیان نایب رئیس هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید اینطور نبوده و با فیفا نامه نگاری نشده است که فیفا پاسخی درباره اساسنامه بدهد.

همه می‌دانند که فدراسیون جهانی فوتبال سریع‌تر از نهادهای داخلی به هر گونه نامه‌نگاری پاسخ می‌دهد اما به گفته مدیران این فدراسیون درباره اصلاح اساسنامه و برگزاری مجمع نظری ندارد!

*چه کسانی از این وضعیت سود می‌برند؟

در این بین اعضای مجمع که در واقع نمایندگان میلیون‌ها هوادار در این فدراسیون هستند، سکوت کرده‌اند و کسی نیست بپرسد اگر نامه تأییدیه فیفا نمی‌آید تا فوتبال همچنان بلاتکلیف و سردرگم بماند، آیا باز هم پای «افراد قابل اطمینان فیفا» در میان است؟

تمام این وقایع در حالی رخ می‌دهد که شایعاتی از این دست که انتخابات تا پایان سال ۹۹ برگزار نمی‌شود، توسط برخی مدیران فدراسیون فوتبال هم مورد پذیرش قرار گرفته است، به طوری که کفاشیان گفته بود با این روند امیدی به برگزاری انتخابات نیست چون فدراسیون از فیفا استعلام نمی‌کند.

در این وضعیت کسانی که قرار بود بعد از انتخابات به علت بازنشستگی از فدراسیون بروند، همچنان به مدیریت خود ادامه می‌دهند و بعضا اخباری هم شنیده می‌شود که در حال بازگشت به کمیته‌هایی هستند که در گذشته در اختیار داشتند و حالا آن‌ها را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.