اصلاح طرح شاپرک ربطی به دستگاه های عابر بانک ندارد

۰۸م آذر ،

اختلال پیش آمده در نحوه انتقال وجه از طریق دستگاه های کارت خوان فقط به دلیل کنترل حجم تراکنش ها و جلوگیری از قطع فعالیت دستگاه های کارتخوان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ناصر حکیمی مدیر اداره نظام پرداخت های بانک مرکزی در گفتگوی خبری ساعت ۱۴ با بیان این مطلب گفت :‌دو نکته سبب ایجاد ابهام برای مردم شده یکی انتقال کارت به کارت که با تاخیر انجام می شود که باید بگویم که از طریق این موضوع به صورت آنی و لحظه ای انجام می شود و تغییر دیگر در خصوص حجم تراکنش های مربوط به خرید از دستگاه های کارتخوان است.

وی تصریح کرد :‌طبق استانداردها خرید هایی که شما انجام می شود سبب افزایش حجم تراکنش ها و ۷/۵ میلیون تراکنش شده است که بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی مقرر شد است که از این پس طی بازه زمانی ۲ ساعته خرید هایی که صورت می پذیرد تسویه شود .

حکیمی در ادامه افزود : این بخشنامه کاملا فنی و تکنیکی بوده و نکته مهم اینجاست که کارت ها به موقع خدمات رسانی شود چرا که بایستی ترافیک به گونه ای مدیریت شود که تراکنش ها به موقع صورت پذیرد.

حکیمی تصریح کرد:‌ در رابطه با این بخش نامه جدید هیچ اتفاقی برای فروشگاه ها نمی افتد زیرا در زمانی که کارت کشیده می شود رسید آن به صورت آنی دریافت و در رسید قید می شودکه بانک حساب شما را به موقع پر می کند ضمن آنکه شماره تماس هایی برای پیگیری در پایین رسید مربوطه درج می شود.

مدیر اداره نظام پرداخت های بانک مرکزی در پایان گفت: این بخش نامه جدید فقط در مورد کارتخوان ها است و نه دستگاه های عابر بانک و فعالیت دستگاه های عابر بانک همچنان به مانند قبل ادامه دارد./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد:

    طرح شاپرک واقعا کار بسیار اشتباهی هست کاسب ها دستگاههای کارتخوان را برداشتن متاسفانه هیچوقت طرح خوبی برای مردم و به فکر ملت نیستن.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.