اصلاح قانون غذا در ایران

اصلاح قانون غذا در ایران

پیش‌نویس قانون جدید غذای ایران تهیه شده و در کارگروهی متشکل از اعضای اتاق بازرگانی تهران و ایران در حل بررسی است.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرنگار ایانا از اصلاح قانون غذای ایران خبر داد و گفت: قانون قبلی متعلق به ۵۰ سال گذشته است و با صنایع مدرن امروزی سازگاری ندارد.

محمدحسین کریمی‌پور افزود: بین کمیسیون کشاورزی و کمیسیون صنعت، کارگروه ویژه صنایع غذایی مطرح شده است گه بیش از چهار ماه ازر فعالیت این کارگروه می‌گذرد.

به گفته وی، به‌روزرسانی و اصلاح قانون غذای ایران در اولویت کاری این کارگروه قرار دارد که در فعالیت مشترکی با اعضای اتاق تهران در حال پیگیری است.

این مقام مسئول از تهیه پیش‌نویس این قانون خبر داد و خاطرنشان کرد: اتاق ایران برای بازسازی ساختار به تشکلی کارگروه‌هایی کرده است.

کریمی‌پور ادامه داد: این کارگروه‌ها به تقویت کمیسیون‌ها و بهینه‌سازی عملکرد آنها می‌پردازند و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی همچنین از راه‌اندازی دفتر کشاورزی و اب ایران تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: بخش کشاورزی و آب در حوزه خصوصی هیچ نماینده‌ای نداشت، اما در حال حاضر نماینده خصوصی این حوزه وجود دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی یادآور شد: در اسفندماه سال گذشته در قالب قانون کسب و کار به اتاق بازرگانی تکلیف شد تا دارایی بخش کشاورزی و آب در برنامه پنج‌ساله توسعه در اولویت قرار بگیرد و پتانسیل‌سازی‌های لازم در این بخش اجرایی شود.

کریمی‌پور تأکید کرد: همچنین تکلیف دوم راه‌اندازی مرکز مطالعات راهبردی آب و کشاورزی در اتاق ایران بود که اتاق ایران برای بازسازی ساختار و راه‌اندازی این مرکز به تشکلی کارگروهی اقدام کرد.

وی اظهار داشت: پس از ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری فضای جدید و با نشاطی در بخش کشاورزی در کنار سایر صنایع ایجاد شد که ثمره آن تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و جدید و همچنین فعالیت کمیسیون‌های قدیمی و غیرفعال بود./

 

خبرنگار: مهدیه انوشه

N-910710-01

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.