اصلاح نظام‌ کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس امری حتمی و گریزناپذیر است

یک فعال اماراتی اصلاح نظام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را امری حتمی و گریزناپذیر دانست.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز«عبدالخالق عبدالله»، فعال اماراتی اصلاح دموکراتیک در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را امری حتمی دانست و تاکید کرد که درخواست بالا بردن میزان و سطح آزادی‌ها و اصلاح دموکراتیک در این کشورها اگرچه خواسته‌ای کاملا بر حق است، اما نیاز به جرات بیان و گفتن دارد.

عبدالله درباره جریان معارضی که به تازگی توسط جوانان قطری در این کشور شکل گرفته گفت که این جریان معارض را باید نمایش بی‌ارزشی برای فریب رسانه‌ها دانست که کارگردان آن رهبران کنونی مصر هستند و جریانی است که تنها در خدمت طرف‌های خارجی و غیر عربی منطقه خلیج فارس است.

این فعال سیاسی اماراتی در ادامه افزود: کسی که جرات سخن گفتن و فعالیت ندارد، شایسته احترام نیست، کسانی که خواهان اصلاحات دموکراتیک هستند، فعالیت‌های خود را از داخل و نه از خارج آغاز کنند.

وی افزود: صدای معارضانی که از خارج به گوش برسد، چه علیه قطر باشد، چه علیه امارات یا هر کشور عربی حوزه خلیج فارس ارزشی ندارد.

جوانان قطری روز شنبه گذشته با حضور در کنفرانس مطبوعاتی که در مقر سندیکای روزنامه نگاران مصر برگزار شده بود، درحالی از تشکیل کمپینی تحت عنوان «جنبش جوانان قطری برای نجات قطر» خبر دادند که تنها یک قطری در این کنفرانس به نام «خالد الهیل» حضور داشت که خود را هماهنگ کننده این جنبش معرفی کرده بود.

الهیل در این کنفرانس از حکومت قطر خواستار توقف حمایت‌هایش از اخوان المسلمین و احترام به خواسته‌ها و مطالبات مردم شد و شبکه الجزیره را بازوی تبلیغاتی و رسانه‌های وزارت خارجه قطر توصیف کرد.

وی در خصوص اینکه چرا مصر را برای اعلام تشکیل این جنبش انتخاب کرده است، گفت که حمایت‌های مردم مصر وی را به این امر تشویق کرده، علاوه بر اینکه مصر پایتخت رسانه‌‌ای جهان عرب شمرده می‌شود.

محافل سیاسی و رسانه‌ای قطر این اقدام را اقدامی مسخره‌آمیز و مضحک شمردند که قاهره آن را ترتیب داده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.