اصلاح و بازنگری در قانون انتخابات ضرورتی فراموش شده است

یک نماینده پیشین مجلس گفت: آسیب هایی در قانون فعلی انتخابات وجود دارد که باید به دقت بررسی و مورد اصلاح و بازنگری قرار بگیرد.

محمدرضا خباز، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم بازنگری و اعمال تغییرات در قانون انتخابات کشور اظهار داشت: اگر چه قانون انتخابات طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بارها مورد تجدید نظر قرار گرفته اما هنوز هم ابهاماتی در این قانون دیده می‌شود.

این نماینده مجلس هشتم ادامه داد: با توجه به این که انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را در پیش داریم، قطعا بازنگری در قانون انتخابات ضروری می‌نماید.

وی در تشریح برخی موارد مورد نظر برای اصلاح قانون انتخابات تصریح کرد: هیات نظارت بر انتخابات باید براساس مستندات، صلاحیت اشخاص را بررسی و زمانی که نهادهای ذیربط نظر خود را درباره آنها اعلام می‌کنند، این هیات نیز منطبق بر اسناد به دست آمده از این افراد تصمیم گیری کند.

این نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: اصلاح و بازنگری در قانون انتخابات راه را بر نفوذ برخی افراد فرصت طلب که با صرف هزینه‌های هنگفت انتخاباتی خود را به مجلس تحمیل می کنند، می بندد.

وی افزود: نمایندگان مجلس ماهیانه حداکثر ۲ میلیون حقوق می‌گیرند و اگر مجموع این ارقام در طول چهار سال جمع شود به ۲۰۰ میلیون می‌رسد، بنابراین چطور ممکن است که بتوانند هزینه‌های میلیاردی برای انتخاب را تامین کنند؟

این نماینده پیشین مجلس خطرنشان کرد: اصلاح و بازنگری در قانون انتخابات ضرورتی است که نباید به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.