اصلاقرارنبوداین فیلم به مذهب ربطی داشته باشد

اصلاقرارنبوداین فیلم به مذهب ربطی داشته باشد

یک بازیگر زن که در فیلم موهن سام باسیل ایفای نقش کرده می‌گوید که این فیلم در زمان ساخت ربطی به مذهب نداشته و جملات موهن بعدا در آن جایگزین شده است.

به گزارش ۵۹۸ به نقل از فارس راشاتودی در طی گزارشی، سازنده فیلمی که ضمن به تصویر کشیدن پیامبر اسلام (ص)، به ساحت ایشان اهانت کرده است، دیالوگ‌های فیلم را بعدا به‌وسیله دوبله تغییر داده و عوامل فیلم از آنچه سازنده از این فیلم دنبال می‌کرده است، مطلع نبوده‌اند.

بنابراین گزارش، دیالوگ‌های اهانت‌امیز فیلم مزبور در زمان فیلم‌برداری ضبط نشده‌اند بلکه بعدا توسط تولیدکننده و کارگردان فیلم، جایگزین دیالوگ‌های اصلی شده‌اند. بیانیه‌ای که از سوی عوامل فیلم نوشته شده است، نشان می‌دهد که سازنده فیلم از آنان سوءاستفاده کرده است.

بر اساس گزارش فوق، یک بازیگر زن که در این فیلم ایفای نقش کرده است می‌گوید که به وی گفته نشده بود که این فیلم در نهایت به کجا خواهد انجامید؟ در زمان فیلم‌برداری، فیلم مزبور «جنگجویان صحرا» نام داشته و زمان آن نیز مربوط به هزاران سال پیش از ولادت پیامبر اسلام (ص) بوده است.

این بازیگر که «سیندی لی گارسیا» نام دارد، تصریح کرد: «قرار نبود این فیلم هیچ کاری به مذهب داشته باشد، بلکه قرار بود نشان دهد که در گذشته شرایط در مصر چگونه بوده است؟ در این فیلم در رابطه با [حضرت] محمد (ص) و یا مسلمانان چیزی نبود.»

بر اساس گفته‌های این بازیگر، نام پیامبر اسلام (ص) و هرچه که مربوط به اسلام است، پس از پایان مراحل فیلم‌برداری به فیلم مزبور اضافه شده است.

شخصی که سازنده این فیلم نامیده می‌شود، «سام باسیل» نام دارد و اکنون پنهان شده است اما در گفتگو با اسوشیتدپرس، بار دیگر به دین اسلام توهین کرده و آن را «سرطان» خوانده است. وی که خود را یک یهودی اسرائیلی معرفی کرده است اذعان کرده که فیلم او، یک بیانیه سیاسی تحریک‌آمیز با هدف محکوم کردن اسلام بوده است.

فیلم موهن مزبور واکنش‌های تندی را در جهان اسلام برانگیخته است. در لیبی، سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر در کنسولگری این کشور در بنغازی جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر، در مصر نیز تظاهرات گسترده‌ای در برابر سفارت آمریکا در قاهره انجام شده که تا لحظه مخابره این خبر نیز در جریان است.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.