اصلی ترین داروی بیماران تالاسمی بعد از مدت ها توزیع شد اما پولی!

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز :  بیماران تالاسمی بعد از وقفه ای طولانی در توزیع داروی حیاتی شان در حالی توزیع دارو را در روز پنج شنبه قبل به هم اطلاع می دادند که مراجعان حضوری با یک غافلگیری بزرگ مواجه شدند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ بیماران تالاسمی شهر تهران در اولین نوبت از دریافت داروی دسفرال سهمیه تابستان مجبور به پرداخت پول برای گرفتن دارو شدند.

این بیماران که مدت ها است دیگر در بخش داروهای خاص داروخانه ۱۳ آبان موفق به دریافت سهمیه دارویی ماهیانه خود نمی شوند در داروخانه ۲۹ فروردین و آنهم بطور غیر منظم می توانند داروی آهن زدای دفروکسامین با نام تجاری دسفرال را تهیه کنند.

جالب اینکه بیماران تالاسمی بعد از وقفه ای طولانی در توزیع داروی حیاتی شان در حالی توزیع دارو را در روز پنج شنبه قبل به هم اطلاع می دادند که مراجعان حضوری با یک غافلگیری بزرگ مواجه شدند.

دریافت پول در قبال تحویل دارویی که سال ها است بصورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفته ،حیرت آنهایی را که به امید گرفتن دارو به داروخانه ۲۹ فروردین آمده بودند را برانگیخت.

دسفرال بعنوان داروی حیاتی بیماران تالاسمی چند سالی است که به میزان لازم به بیماران نمی رسد و سهمیه بندی و توزیع آن در یکی دو داروخانه پایتخت بیماران را کلافه کرده است.

حالا اما دریافت پول برای تحویل دارویی که در لیست داروهای خاص و رایگان وزارت بهداشت قرار داشته و دارد دردسر تازهی است که پیش پای بیماران و والدین آنها قرار گرفته است.

نکته مهم اینکه این دارو فقط در نسخ بیمه ای و تایید شده دفترچه های بیماران خاص تحویل می گردد و همین موضوع سببی است بر اینکه دسفرال باید بصورت رایگان در اختیار بیماران قرار داده شود.

دریافت پول از بیماران تهرانی در قبال تحویل دارویی که توزیع به میزان لازم و به موقع آن حق بیماران تالاسمی است در حالی انجام می گردد که انجمن تالاسمی ایران می توانسته با یک نامه نگاری ساده به وزارت بهداشت مانع بروز چنین دردسری برای بیماران شود

مدیران انجمن تالاسمی ایران اما باز هم دیر رسیدند و مال و جان و البته اعصاب بیماران همچنان سپر این بی تدبیری ها است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.