اضطراب قبل از عمل تاثیر بسزایی در افزایش درد بعد از عمل دارد

۲۴م آذر ،

اضطراب قبل از عمل تاثیر بسزایی در افزایش درد بعد از عمل دارد و مصرف مسکن های مورفین و پتدین و شیاف دیکلوفناک را برای کاهش درد افزایش میدهد.

فاطمه زارعی، کارشناس هوشبری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات بیماران بعد از عمل جراحی درد می باشد عمل جراحی سزارین یکی از رایج ترین اعمال جراحی می باشد.

وی گفت: اضطراب در مرحله قبل از جراحی و تهوع، اضطراب و درد در مرحله پس از جراحی از حالات ناخوشایندی می باشند که اغلب زنان تحت جراحی سزارین آن را تجربه می کنند.

این کارشناس هوشبری اظهار کرد: اضطراب قبل از عمل تاثیر بسزایی در افزایش درد بعد از عمل دارد و مصرف مسکن های مورفین و پتدین و شیاف دیکلوفناک را برای کاهش درد افزایش میدهد. همچنین سابقه افسردگی قبل از عمل تجربه درد بعد از عمل و مصرف مسکن ها را برای کاهش درد افزایش میدهد.

زارعی تصریح کرد: با آموزش به بیماران و ارائه اطلاعات کافی در مورد فرآیند عمل و بیهوشی از سطوح اضطراب بیماران کاسته می گردد همچنین پرستاران به عنوان مرتبط ترین اشخاص با بیمار قبل وبعد از عمل باید آموزش های لازم جهت کاهش استرس بیماران قبل از عمل دریافت کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.