اطلاعیه دفتر رییس‌جمهور به مناسبت فرارسیدن ۱۵ خرداد

۱۳خردادماه،

دفتر رییس‌جمهور در اطلاعیه‌ای، با گرامیداشت فرارسیدن ۱۵ خرداد، گام برداشتن در راستای آرمانهای برآمده از این اتفاق بزرگ را وظیفه هر مسلمان انقلابی دانست و بر لزوم تلاش در پرتو اصل ولایت فقیه برای استقرار نظام عدل جهانی مبتنی بر رسالت حضرت مهدی(عج) تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن اطلاعیه دفتر رییس‌جمهور بدین شرح است:

«بسمه تعالی

پانزده خرداد ۴۲ آغاز اتفاقی بی‏ بدیل است که امام راحل عظیم‌الشأن، خمینی کبیر(ره) در پرتو طرح انقلابی احیای تفکر دینی و بیداری اسلامی، گام بر عرصه سیاسی ایران نهاد و درنهایت با فجر انقلاب شکوهمند اسلامی چشم جهانیان را به خود معطوف نمود.

بی‌شک در چند دهه اخیر با ظهور انقلاب اسلامی ایران، وضعیت جهان دگرگون شده و تحولات تازه ‏ای در حیات انسان پدید آمده است. به برکت نهضت امام خمینی(ره) پرده ریا و تزویر از چهره خبیث غرب زدوده شده و سیمای کریه استکباری و استعماری آن برای جهانیان آشکار گردید.

همانطور که شاهدیم هم‌اکنون تحولات منطقه و تغییرات ایجاد شده در جهان، حاکی از آن است که گفتمان انقلاب اسلامی تاثیر خود را بر جریان فکری و فرهنگی نهاده و به مثابه نیروی تازه‌ای در آغاز هزاره سوم ظهور یافته است.

قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و منشاء بسیاری از حرکت‌های آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه در جهان قرار گرفت. پرچمدار این قیام، آیینه‌ای شفاف از کمالات انسانی و اصول و آرمان‌های بلندی است که نهضت خونین ۱۵ خرداد بر مبنای آن شکل گرفت به‌گونه‌ای که مقام معظم رهبری دربارهٔ او فرمود “شخصیت عظیم امام عزیز ما، حقاً و انصافاً پس از پیامبران و اولیای معصومین (علیهم السلام) با هیچ شخصیت دیگری قابل مقایسه نبود.”

بر این اساس ۱۵ خرداد را باید همواره در صدر توجهات ملی و بین المللی قرار داد و از این مقطع تاریخی به عنوان منبعی در حرکت به سوی آرمان‌های انسانی و برقراری عدالت جهانی و جامعه‌ای مبتنی بر توحید و ولایت مدد گرفت؛ امری که همواره در کانون توجه دولت خدمتگزار و به ویژه شخص رئیس محترم جمهور بوده است.

با گرامیداشت این روز بزرگ و ادای احترام به روح بلند و پر فتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به ارواح طیبه شهدای گلگون کفن پانزدهم خرداد که به حقیقت از خط شکنان صف مبارزه با ظلم، استکبار و جهالت بودند و سرانجام خون مقدسشان را در راه امامشان نثار نمودند، درود می‌فرستیم.

به تحقیق وظیفه هر مسلمان انقلابی است که با صلابت و پویایی، در راستای آرمانهای برآمده از این اتفاق بزرگ گام برداشته و در پرتو اصل هدایتگر ولایت فقیه که از دستاوردهای نهضت ۱۵ خرداد است، به تلاش در جهت استقرار نظام عدل جهانی مبتنی بر رسالت متعالی حضرت مهدی موعود(عج) قیام نماید.»

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.