اطلاعیه پرسپولیس دربارهٔ اتفاقات بازی با سپاهان/ قضاوت‌های قهرمانی نامتعادل است

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – باشگاه پرسپولیس دربارهٔ اتفاقات داوری دیدار پرسپولیس و سپاهان اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ممتاز؛ در پی اشتباهات عجیب داوری در دیدار پرسپولیس و سپاهان که منجر به ۱۰ نفره شدن پرسپولیس و اعلام پنالتی علیه تیم در دقایق ابتدایی بازی شد و همچنین دربارهٔ اظهار نظرهای مربیان و مدیران پرسپولیس بعضی اظهارنظرها و برداشت‌هایی صورت گرفته که باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس به همین سبب اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در اطلاعیه پرسپولیس که روی پایگاه اینترنتی این باشگاه انتشار یافته، آمده است: اشتباه داوری جزئی از فوتبال است. پرسپولیس در دوران مدیریت فعلی و در زمان مربی‌گری سرمربی کنونی خود نیز با اشتباهات داوری بسیاری مواجه بوده است. نیازی به ذکر مثال نیست اما تردیدی وجود ندارد که میزان اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس در طی دو سال اخیر بر اساس مستندات موجود به مراتب بیشتر از اشتباهاتی بوده که به نفع پرسپولیس تمام شده. در بازی حساس و مهم پرسپولیس و سپاهان نیز اشتباه بسیار بزرگی رخ داد و به طبع این اشتباه بزرگ اظهار نظرهایی از سوی کادرفنی و مدیریت باشگاه مطرح شد. در این باره ذکر یک نکته مهم را ضروری دیدیم. مدیرعامل، سرمربی و همه ارکان باشگاه پرسپولیس به جامعه داوری کشور احترام گذاشته و به آن اعتقاد دارد. حتی در مصاحبه دیروز مدیرعامل پرسپولیس با پایگاه اینترنتی رسمی باشگاه عنوان شده بود که «من به داوران شریف کشورمان که سالم کار می‌کنند و همه فشارها را تحمل می‌نمایند، تعظیم می‌کنم و احترام می‌گذارم».
همچنین علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس نیز همواره از احترام به داوری سخن گفته و حتی بارها و بارها سعی در آرام کردن فضا و شرایط برای داور داشته و مانع از اعتراض بازیکنان تیم به داوری شده است. بنابراین مدیریت، کادرفنی و اعضای تیم پرسپولیس هرگز منکر زحمات جامعه شریف داوری کشورمان نشده و سلامت و پاکی کل جامعه داوری را هرگز و هرگز زیر سوال نمی‌برند. باشگاه پرسپولیس بر این باور بوده و اعتقاد راسخ دارد که احترام و حرمت جامعه داوری کشور باید حفظ شود.
اما روی سخن ما صرفا و صرفا آقای محسن قهرمانی داور بازی پرسپولیس و سپاهان بوده که قضاوت‌های ایشان به ضرر پرسپولیس سابقه قبلی داشته و تکرار شده است. میزان اشتباهات قهرمانی به ضرر پرسپولیس و ضریب آن به گونه‌ای بوده که کاسه صبر مدیران، مربیان و همه دوست داران پرسپولیس را لبریز کرده است. اگر اشتباهات این داور به ضرر پرسپولیس را مرور کنید به این نکته خواهید رسید که قضاوت‌های ایشان نامتعادل بوده، رفتارهای نامتعادلی داشته و به پرسپولیس لطمات بسیار بسیاری زده است. در فصل قبل همین داور سه و حتی به نقل از بعضی کارشناسان چهار پنالتی محرز پرسپولیس را در دربی و دیدار برگشت مقابل استقلال نادیده گرفت. این نکته ای نیست که ما به آن تکیه کنیم بلکه استناد و تکیه گاه ما در این باره اظهار نظر سه کارشناس برجسته داوری کشور است که بعضی از آنها بر روی نادیده گرفته شدن چهار پنالتی و بعضی بر روی گرفته نشدن سه پنالتی پرسپولیس در بازی مقابل استقلال صحه گذاشته و روی آن تاکید داشتند. مگر می‌شود در یک بازی مهم و سرنوشت ساز و حساس سه پنالتی یک تیم گرفته نشود و بعد همین داور در بازی حساس پرسپولیس مقابل سپاهان بیاید و در دقیقه چهار بازی تیم پرسپولیس را ۱۰ نفره کرده، علیه آن پنالتی اعلام کند و کل معادلات بازی را بر هم ریخته و پرسپولیس را از گرفتن سه امتیاز محروم کرده و به رقیب آن سه امتیاز بدهد. تکرار اشتباهات این داور به ضرر پرسپولیس و رفتارهای نامتعادل موضوع مد نظر مدیریت پرسپولیس و کادرفنی بوده و تاکید می‌کنیم که باشگاه پرسپولیس به سلامت جامعه داوری اعتماد و اعتقاد کامل داشته و باید حساب باشگاه پرسپولیس با کل جامعه داوری و دیدگاه باشگاه پرسپولیس با این داور را جدا کرد. موضوع مد نظر ما شخص محسن قهرمانی بوده و رفتارهای نامتعادل وی و اشتباهات مکرر او به ضرر پرسپولیس. این داور در سال‌ها و مقاطع مختلف به ضرر پرسپولیس سوت زده و تمام زحمات و رشته های پرسپولیس را پنبه کرده است، نمونه آن در سال ۸۵ و نیمه نهایی جام حذفی که این داور با اشتباه خود به ضرر پرسپولیس و به نفع سپاهان اعلام پنالتی کرد و پرسپولیس را از رسیدن به فینال جام حذفی محروم کرد. سوال ما این است؛ این همه اشتباه از سوی یک داور به ضرر پرسپولیس، چرا؟! آیا کسی هست به این سوالات پاسخ دهد؟
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.