اطلاع‌رسانی از برخورد با عاملان رواج مشروبات الکلی منجر iبه پیشگیری از آن می‌شود

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

وکیل پایه یک دادگستری گفت: اطلاع‌رسانی از برخورد با عاملان رواج مشروبات الکلی منجر iبه پیشگیری از آن می‌شود.

علی اکبر رحیمی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره iبه دلایل رواج مصرف مشروبات الکی در کشور اظهار داشت: بروز برخی از مشکلات در جامعه از جمله بیکاری، فقدان هویت و عدم خودباوری سبب گرایش جوانان iبه مصرف مشروبات الکلی شده است.

این حقوقدان ادامه داد: ترویج استفاده از مشروبات الکلی در میان جوانان در جامعه اسلامی یکی از توطئه‌ها و طرح‌های دشمنان نظام است که با اهداف مختلف از جمله رواج جرم صورت می‌گیرد.

وی iبه رسیدگی سریع و قاطع با تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی تاکید کرد و ادامه داد: اطلاع‌رسانی درباره اقدامات iبه موقع با عاملان رواج این جرم می‌تواند iبه پیشگیری از ارتکاب آن منجر شود.

رحیمی با اشاره iبه ماده ۷۰۲ قانون مجازات اسلامی که مربوط iبه ساخت مشروبات الکلی است، تصریح کرد: هر شخصی که مسبب واردات مشروبات الکلی باشد و  آن را بخرد و یا بفروشد و یا اینکه در معرض فروش قرار دهد، iبه شش ماه تا یک سال حبس و همچنین ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شود.

 این وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ iبه سوالی درباره عنوان جرمی نگهداری مشروبات الکی از نظر فقهی، خاطرنشان کرد: نگهداری مشروبات الکلی از دیدگاه فقهی گناه یا جرم محسوب نمی‌شود تا وقتیکه حاکم برای شخصی که مشروبات را نگهداری می‌کند مجازات تعزیری تعیین کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.