اظهارات تازه وزیر علوم درباره اسلامی کردن دانشگاه ها، تقدیر از دولت های گذشته و بازنشسته شدن استادان

امید سلیمی بنی: کامران دانشجو درباره برنامه های وزارت علوم در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی می گوید کسانی که دوستان زیادی از خود را به مجلس فرستادند، خوشحال نباید باشند که تعداد زیادی از آنها به مجلس رفته اند، یا رقیب شان نتوانسته افراد کمی را به مجلس بفرستد.

او درباره مثال خود گفت: “اگر احیانا در انتخابات مجلس گروهی می گفتند ده نفر از ما به مجلس رفت و خوشحال شدند گروهی دیگر یک نفرشان نیز نرفت. این موضوع که ده یا ۱۰۰ نفر از یک گروه به مجلس بروند، این فقط یک کمیت است. این که عده ای با کمک عده ای دیگر به مجلس رفتند مهم نیست، ولی اینکه آیا می توانند در آنجا در راستای جاری و ساری کردن احکام الهی حرکت کنند، این مهم است.”

دانشجو در بخش دیگری از سخنانش درباره اسلامی کردن دانشگاه ها گفت: “ما نمی گوییم در حوزه علوم انسانی، در مقابل اندیشه های غربی بیاستید و اندیشه غربی را تدریس نکنید. ما می گویید در علوم انسانی باید روش چگونه اندیشیدن به دانشجو، یاد داده شود. در این صورت، دانشجو می تواند اندیشه های مختلف را نیز بیاموزد. این که بیاییم و تنها اندیشه غربی را بیاموزیم و در را به تمام اندیشه ها ببندیم، اشتباه است.”

وزیر علوم همچنین با تشکر از دولتهایی که در گذشته، در امور علمی و پژوهشی کار کرده اند، گفت: “موفقیتهای علمی روزافزونی که می بینیم نتیجه کار دو سال اخیر نیست. نتیجه ۳۰ سال کار دولتهای اخیر است. همه دولتها خدمت کرده اند. این که امروزه دستاوردهای علمی ما خود را نشان می دهد به برکت خون شهدای جهاد علمی است.”

۴۷۴۷

  دانلود

خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.