اظهارات رامنی و اوباما خیز‌های سیاسی برای خروج از یک دوره خواب استراتژیک است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برگزاری دور آخر مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: اظهارات میت رامنی و باراک اوباما خیز برداشتن‌های سیاسی برای خروج از یک دوره خواب استراتژیک است.

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دور آخر مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حول محور سیاست خارجی این کشور در قبال ایران، گفت: در صحنه معادلات منطقه‌ای، آمریکا ضربات سنگینی از دیپلماسی همه‌جانبه ایران در عراق، لبنان، فلسطین و حتی سوریه متحمل شده است که اظهارات میت رامنی و باراک اوباما نشان از خیز برداشتن‌های سیاسی برای خروج از یک دوره خواب استراتژیک است.
وی در ادامه با بیان اینکه اظهارات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره سیاست این کشور نسبت به ایران، تنها مصرف داخلی دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران بازی‌های سیاستمداران امریکایی را زیاد دیده است اما اظهارات اخیر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ذره‌ای از مواضع  ایران در قبال این کشور را تغییر نخواهد داد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک ادبیات سیاسی جدیدی را در نظام بین‌الملل تولید کرده است، اظهار داشت:‌ کلید‌واژه‌هایی که در این ادبیات سیاسی تولید شده، امروزه مدنظر ۱۲۰ کشور عضو جنبش عدم تعهد است که آنها این ادبیات سیاسی را دیکته می‌کنند و به مفاد، اصول و پارادایم‌های آن معتقدند.

وی ادامه داد: در حال‌حاضر گفتمان‌های عدالت‌خواهی، تلاش در جهت برهم‌زدن یک جانبه‌گرایی، مقابله‌ با زورگویی، دفاع از فلسطین، برخورد با اسرائیل، فراگیر شده که این گفتمان‌ها فکر توسعه‌طلبی آمریکایی‌ها را محاصره کرده است، لذا زمانی که آمریکایی‌ها می‌بینند از همه جناح تحت فشار قرار دادند هذیان‌گویی و یاوه‌گویی را در دستور کار خود قرار دادند تا ۴ رای بیشتر از مردم کسب کنند.

گفتنی است؛ در حالی که تنها دو هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی‌مانده، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه این انتخابات در سومین و آخرین مناظره انتخاباتی خود که  با محوریت سیاست خارجی آمریکا برگزار شد حضور یافتند.

میت رامنی در  بخشی از این مناظره از اوباما خواست تا تحریم‌های ضد ایرانی را تشدید کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.