اظهارات سهیل مظلوم در خصوص افزایش کیفیت اینترنت مصرفی با شبکه ملی

۳۰ام بهمن ،

 

عضو نظام صنفی رایانه‌یی کشور گفت: راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت علاوه بر رفع محدودیت‌ها بر هزینه‌ها نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.
 
سهیل مظلوم – کارشناس فن‌آوری اطلاعات – در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به این‌که بسیاری از کاربران برای تعاملات داخلی از اینترنت استفاده می‌کنند، راه‌اندازی شبکه ملی تاثیر به‌سزایی در افزایش کیفیت اینترنت مصرفی خواهد داشت.
 
وی به امنیت بالای شبکه ملی اشاره کرد و در این باره افزود: این شبکه امنیت نسبی را در فضای مجازی ایجاد می‌کند چرا که تبادلات و انتقال اطلاعات داخلی کشور، در کشور به گردش درمی‌آید و از انتقال اطلاعات آن به خارج از کشور بی‌نیاز می‌شویم.
 
مظلوم تشریح کرد: مساله شبکه ملی نه فقط برای تامین امنیت بلکه راه مناسبی برای افزایش کیفیت در شبکه‌ای است که بیشتر مورد نیاز کاربران ایرانی قرار می‌گیرد.
 
وی محدودیت در پهنای باند کشور و کندی سرعت اینترنت را از مشکلات کاربران دانست و راه حل این مشکل را شبکه ملی عنوان کرد.
 
عضو نظام صنفی رایانه‌یی کشور در ادامه گفت: علاوه بر اطلاعاتی که از شبکه داخلی تهیه و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، بخش دیگری از نیاز آنان به اطلاعات وجود دارد که در عرصه بین‌المللی رفع می‌شود.
 
وی در رابطه با نیاز به اینترنت جهانی افزود: با راه‌اندازی شبکه ملی امیدواریم که حجم ترافیک بین‌المللی کاهش یابد و کاربرانی که نیاز به اینترنت جهانی دارند با سهولت و سرعت بیش‌تری از اینترنت استفاده کنند.
 
سهیل مظلوم اظهار کرد:‌ اگر مسوولان راه‌اندازی این شبکه را به بخش خصوصی واگذار می‌کردند، تاکنون این شبکه فارغ از مشکلاتی که در بروکراسی دولتی وجود دارد به نتیجه رسیده بود.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.