اظهارات شورجه درباره استفاده ابزاری از بازیگران چهره

استفاده ابزاری از بازیگران خوش چهره عامل تضمین کننده فروش یک اثر نیست.

جمال شورجه در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی یک فیلم خوب ساخته می‌شوند و پرده‌های نقره‌ای سالن‌های سینمایی نگاه مخاطبان را به خود جلب می‌کند که قصه‌ای زیبا، تیم کاری دلسوز و حرفه‌ای و همچنین بازیگر خوب در یک پروژه به ایفای نقش بپردازند.
وی به حضور ستاره‌ها در فیلم سینمایی اشاره کرد و گفت:‌ ستاره‌های سینمایی در تمامی سینمای دنیا نقش و وظیفه‌ی خاص خود را دارند و نمی‌توان گفت که حضور آن ها در آثار چندان اهمیتی ندارند ستاره‌ها در سینما بوجود می‌آیند تا مفاهیم یک فیلم را به مخاطب انتقال دهند.
این کارگردان سینما همچنین به دسته‌بندی بازیگران سینمای ما اشاره کرد و گفت: ما چند دسته بازیگر در سینما داریم،‌ عده‌ای از آن ها چهره بسیار خوبی دارند، اما متاسفانه بازیگر نیستند، عده‌ای دیگر نیز بازی بسیار درخشان و به یادماندنی دارند اما چهره در آن ها ملاک عمل و کارکردشان نیست.
وی به هوشمندی مخاطب اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی از فردی خوش چهره در پروژه‌ای استفاده می‌شود، بیشتر استفاده ابزاری است در حالی که مردم ما بسیار هوشمند و خلاق هستند که هر نکته‌‌ای را به سرعت می‌فهمند.
شورجه به حضور سلایق مختلف مخاطب در کشور اشاره کرد و ادامه داد: جمعیت گسترده کشور ما نشان از سلیقه‌های مختلف مخاطب می‌‌دهد که فیلم‌های سینمایی ما نیز باید به قدری تنوع داشته باشد که بتواند تمامی طیف‌ها و قشر‌های مختلف جامعه را جذب کند.
وی اظهار داشت: اعتقادی به این موضوع ندارم که امروز ستاره‌ها در فیلم‌ها فرود پیدا کرده‌اند، زیرا افت فیلم‌های سینمایی می‌ـواند دلایل مختلفی داشته باشد که می‌توان قصه‌ای ضعیف و فیلم‌نامه‌های بی‌محتوا را دخیل دانست.
این کارگردان ادامه داد: اما در نهایت بازیگران و فیلم‌نامه‌ها در کنار هم می‌تواند فیلمی ماندگار را به تصویر کشیده و سینما را نجات دهند.
شورجه بیان کرد: تمامی انتظار یک فیلم‌ساز از بازیگری که در یک پروژه به ایفای نقش می‌پردازد این است که نقش خود را به درستی ایفا کند تا مخاطب را جذب کرده و اثر را ماندگار کنند.
شورجه افزود: حضور بازیگر خوش چهره تضمین کننده یک اثر نیست و نمی‌توان آن را ملاک و جذب مخاطب و فروش یک فیلم دانست./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.