اظهارات قابل توجه ˝بن کینگزلی˝ درباره فرهنگ ایران در وقت ابن‌سینا

۵شنبه ۱۱م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

بن کینگزلی، بازیگر نقش ابن‌سینا در فیلم ˝طبیب˝ از برتری فرهنگ ایرانی در وقت ابن‌سینا سخن گفت.

بن کینگزلی، بازیگر شناخته شده سینما و دارند جایزه اسکار در تازهترین مصاحبه خود با بیان اینکه؛ باید iبه یاد داشته باشیم در عصری که در غرب عصر جهالت و بی‌فرهنگی نام گرفته مصادف با دوره مهم و طلایی هنر و دانش اسلامی بوده، گفته: در آن دوران ایرانیان در پزشکی، نجوم، فیزیک و شیمی سرآمد و نقطه اوج تفکر همه بشر بودند.

این چهره مطرح دنیای بازیگری افزوده: من با یک زن ایرانی که در این فیلم نقش کوتاهی را بازی می‌کند صحبت می‌کردم و او iبه من گفت ایرانیان ابن‌سینا را بسیار بسیار دوست می‌دارند و ابن‌سینا یکی از قهرمانان ملی ایران نام گرفته است و همه ما iبه او احترام می‌گذاریم. او حتی iبه من گفت مادرش قرار است از شهر تهران برای کتابی درباره ابن‌سینا برای بنده بفرستد.

بنابر این گزارش تفسیری، فیلم”طبیب” یا The Physician iبه کارگردانی “فیلیپ استولزی” که در آخرین مراحل فیلمبرداری قرار دارد با اقتباس از رمان پرفروشی نوشته “نوح گوردون” ساخته می‌شود و از دیگر بازیگران آن می‌توان iبه “استلان اسکارزگارد”، “الیور مارتینز” و “تام پین” در یکی از نقش‌های اصلی اشاره نمود.

داستان فیلم “طبیب” درباره یک بچه فقیر و یتیم انگلیسی با نام “راب کول” با بازی “تام پین” می‌باشد که در قرن یازدهم که اوج شکوفایی دانش و هنر می‌باشد iبه ایران مسافرت می‌کند و قصد دارد طب را در ایران زیر نظر مشاهیری چون ابن‌سینا فرا گیرد.

گفتنی است، هنوز تاریخ دقیق اکران این فیلم مشخص نشده است.


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.