اظهارات مسئولان دربارهٔ قیمت مسکن در سال جاری

۳۱فروردین۱۳،

….برای کنترل قیمت مسکن برنامه‌ریزی شده است…. به زودی برای قیمت مسکن تصمیماتی گرفته می‌شود…. با توجه به افزایش واگذاری‌های واحدهای مسکونی، وضعیت کمی بهتر می‌شود…. امسال افزایش قیمت مسکن نخواهیم داشت….. این بخشی از اظهارات مسئولان و صاحب‌منصبان بخش مسکن اعم از وزیر راه و شهرسازی و رییس اتحادیه مشاوران املاک تا معاون استاندار تهران برای قیمت‌ خانه در سال جاری است.

به گزارش consbank، به نقل از ایسنا، اولین ماه سال ۹۲ با کمترین نوسان قیمت مسکن مواجه بود؛ به‌گونه‌ای که اغلب صاحب‌نظران ادامه‌ی روند قیمتی سال قبل در این ماه را بیان کرده و معتقدند هنوز قیمت‌های تازه به مسکن راه نیافته است.

با توجه به افزایش تعداد معاملات مسکن در ماه‌های پایانی سال قبل، این روند در فروردین‌ماه نیز پیش‌بینی می‌شد اما بر اساس آمار سالانه معاملات مسکن، فروردین‌ماه هر سال شاهد عقد کمترین قرارداد مسکن هستیم البته پیش‌بینی می‌شود با آغاز فصل جا‌به‌جایی‌، خرید و فروش و رهن و اجاره واحدهای مسکونی رونق گیرد.

به گفته‌ی دست‌اندرکاران بخش مسکن، هنوز تغییر جدی در کاهش یا افزایش قیمت مسکن رخ نداده و پس از جهش یکباره قیمت در نیمه دوم سال قبل،‌ فعلا قیمت‌ها با نوسان همراه است و تا تثبیت قیمت‌ها، واحدهای مسکونی بسته به نیاز خریدار و مالک با اندکی کاهش یا افزایش قیمت در مناطق مختلف خرید و فروش می‌شود البته بعضی مالکان واحد مسکونی خود را به امید افزایش قیمت‌ها در ماه‌های آینده خالی نگه داشتند در صورتی که بازار با نوسان مواجه است و افزایش یا کاهش قیمت در ماه‌های آینده قطعی نیست و مشاوران املاک ماندگاری شرایط فعلی تا پایان فصل بهار را پیش‌بینی می‌کنند.

با توجه به اینکه سیاست‌های کلان در بازار مسکن تاثیر بسزایی دارد، متولیان امر باید برنامه‌های خود را در خصوص زمین و آپارتمان اعلام کنند که وزیر راه و شهرسازی چندی پیش اعلام کرد: ” به زودی برای قیمت مسکن تصمیماتی گرفته می‌شود”.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک نیز که ادامه‌ی روند رکودی قیمت مسکن در سه ماه اول سال را پیش‌بینی کرده، معتقد است: “تا زمان تثبیت‌ نشدن قیمت ارز، نگرانی‌ها از افزایش قیمت ادامه دارد”.

همچنین معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران در این باره به ایسنا گفت:” با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای کنترل قیمت مسکن در سال ۹۲ و افزایش واگذاری‌های مسکن به متقاضیان، وضعیت کمی بهتر می‌شود”.

به گفته نعمت‌الله ترکی” در ماه‌های اخیر شاهد قیمت‌های حبابی مسکن بودیم که امسال افزایش قیمت مسکن نخواهیم داشت”.

برخی کارشناسان و مسئولان بخش مسکن بر این عقیده‌ می باشند که با آغاز فصل جابه‌جایی و ملاحظه کاهش نرخ ارز در بازار، بازار مسکن در ماه‌های پیش رو روند ثابتی را به خود می‌گیرد و اندکی از حباب قیمت‌ها جلوگیری می‌شود و بازار پر نوسان مسکن آرام‌تر خواهد شد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.