اظهارنظر اسکاری ها درباره ی عدم حضور فیلمی از ایران

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رییس بخش فیلم های خارجی آکادمی اسکار نسبت iبه حضور نیافتن نماینده ای از سینمای ایران در این دوره از جوایز ابراز تاسف کرد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز ، «بروس دیویس»، رییس کمیته فیلم های غیرانگلیسی آکادمی اسکار در گفت وگو با نشریه ورایتی اعلام کرد، جای نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار ۲۰۲۴ خالی خواهد بود.

فیلم «یک حبه قند» iبه کارگردانی رضا میرکریمی که iبه عنوان نماینده سینمای ایران برای حضور در جوایز اسکار ۲۰۲۴ انتخاب شده بود، از سوی مسوولان در اعتراض iبه ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام(ص) در هالیوود از رقابت در بخش فیلم های غیرانگلیسی خارج شد.

این در حالی بود که سال گذشته سینمای ایران با فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی برای اولین بار موفق iبه کسب جایزه از آکادمی اسکار شد.

«بروس دیویس» رییس کمیته فیلم های خارجی آکادمی اسکار در همین رابطه گفت: مطمئنا ما از این مساله متاسفیم، چون قهرمان دوره ی پیش جوایز باید بازمی گشت و از عنوان خود دفاع می کرد. گرچه iبه لحاظ سبک فیلمسازی این دو اثر با یکدیگر متفاوت می باشند، اما بسیار ناراحت کننده است که از ایران فیلمی حضور ندارد. هرچند این تقصیر سازندگان فیلم نیست. ما می خواهیم دنیایی داشته باشیم که موضوعات هنری تحت تاثیر مسایل سیاسی قرار نمی گیرد.

امسال تعداد کشورهای حاضر در بخش خارجی هشتاد وپنجمین دوره ی جوایز سینمایی اسکار iبه ۷۱ کشور رسید که این عدد حاکی از بیشترین حضور کشورها در همه ادوار این اتفاق سینمایی است.

پنج نامزد نهایی دریافت جایزه اسکار iبهترین فیلم خارجی ۲۰۲۴ روز دهم ژانویه معرفی می شوند و برنده ی نهایی نیز روز ۲۴ سریعه طی مراسمی در «دالبی تیتر» هالیوود مشخص می گردد.


جدیدترین خواندنی ها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.