اظهارنظر عجیب اولاند در خصوص تسلیحات هسته ای

رئیس جمهوری فرانسه در نشست خبری در حاشیه اجلاس گروه بیست در برزیل سلاح هسته ای را متضمن صلح دانست.
شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در حاشیه اجلاس سران گروه بیست در ریو دو ژانیرو برزیل در یک نشست مطبوعاتی شرکت کرد. وی مسئله رشد اقتصادی را محور اظهارات خود قرار داد. وی با خاطر نشان کردن رابطه نزدیک خود با روسای جمهوری مکزیک و برزیل تاکید کرد: «برزیل کشور بزرگ و مهمی است که گام های بلندی در زمینه اقتصادی برداشته است.»
وی برزیل را کشوری نو ظهور که بر جهان معاصر اثرگذار بوده است، قلمداد و بر ارزش های مشترک دو کشور فرانسه و برزیل تاکید کرد.
اولاند با اشاره به عملکرد گروه بیست در گذشته، خواستار تداوم و توسعه اقدامات گروه هشت در مورد توسعه پایدار در جهان شد و تامین بودجه برای نیل به اهداف تعیین شده در اجلاس را ضروری دانست.
اولاند در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اظهارات میشل روکار نخست وزیر سوسیالیست سابق فرانسه در مورد ضرورت چشم پوشی فرانسه از سلاح هسته ای به منظور صرفه جویی اقتصادی، پاسخ داد: «من در برابر مردم فرانسه نسبت به ادامه استفاده از نقش بازدارندگی سلاح های هسته ای متعهد شده ام. چرا که این نقش در تامین صلح دخیل است. فرانسه در گفتگوهای خلع سلاح هسته ای شرکت خواهد کرد. اما چشم پوشی از سلاح هسته ای به خاطر صرفه جویی اقتصادی در دستور کار دولت فرانسه قرار ندارد.»
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.