اظهارنظر قاضی عسکر دربارهٔ روابط ایران و با عربستان

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت: در یک دوره‌ای روابط کشورمان با عربستان دچار خدشه شد و گاهی در مرحله سردی کامل قرار گرفت. در شرایط کنونی که دکتر حسن روحانی مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده گرفته‌اند تلاش بر این است که سردی، جای خود را به روابط صمیمانه با احترام به حقوق یکدیگر بدهد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ستاد اطلاع رسانی حج ۹۲، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، روز جمعه ۲۹ شهریورماه در جمع کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت افزود: در گفت‌وگو، بسیار از مسائل حل خواهد شد. سیاست ما نیز، هم در قبل و هم در حال حاضر این‌گونه بوده که مسئله حج را از مسائل سیاسی جدا کنیم چراکه اعتقاد داریم دیپلماسی حج، خود نوعی دیپلماسی مستقل است.

وی افزود: ما در حج دنبال ایجاد تنش و اختلاف نیستیم، بلکه تلاش خواهیم کرد حج را به کانون وحدت امت اسلامی تبدیل کنیم.

مباحث طایفه‌ای در حج جا ندارد

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی حج را محور وحدت امت اسلامی دانست و گفت: موضوع شیعه و سنی و مباحث طایفه‌ای هیچ‌گاه در دستور کار بعثه حج جمهوری اسلامی ایران نبوده و نخواهد بود. همان گونه که در داخل کشور در پی بحث‌های طایفه‌ای نبوده و نیستیم، در جهان نیز همواره برای تعالی دنیای اسلام تلاش کرده ایم.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با منع زائران کشورمان از پرداختن به مباحث مورد اختلاف شیعه و سنی، اظهار داشت: بخصوص در شرایط فعلی که جنگ‌های طایفه‌ای، بسیاری از کشورها را درگیر نموده و خون‌های مظلومان را به زمین ریخته است، باید از اختلاف افکنی‌ها جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از توسعه معنویت، توسعه اخلاق و توجه به وحدت امت اسلامی، به عنوان اهداف حج در نگاه جمهوری اسلامی ایران نام برد و از زائران و کارگزاران حج خواست تا از اموری که به روابط دو کشور لطمه وارد می‌کند اجتناب کنند.

وی خدمت‌رسانی خالصانه، عاشقانه و با معنویت کامل را از وظایف خادمان حج دانست و گفت: خدمت به زائران حرمین شریفین، نعمت و لطف حضرت احدیت به خادمان ضیوف‌الرحمن است. خادمان زائران باید طوری خدمت کنند که نه تنها قلب رهبر فرزانه انقلاب شاد شود، بلکه خشنودی خداوند و رسول گرامی اسلام (ص) را به دنبال داشته باشد.

بعثه و سازمان حج مکمل یکدیگر می باشند

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، از بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به منزله دو بال یک پرنده نام برد و خاطرنشان کرد: بعثه و سازمان حج و زیارت یک مجموعه واحد می باشند که باید مکمل هم بوده، همپای یکدیگر کار کنند و احساس دوگانگی را به فضای همکاری با یکدیگر راه ندهند.

میدان خدمت به زائران؛ میدان مسابقه معنوی

وی خادمان زائران حرمین شریفین را به بهره‌برداری معنوی و خدمت‌رسانی کامل به زائران سفارش کرد و یادآور شد: میدان خدمت به زائران، میدان مسابقه معنوی است و همه باید تلاش کنند در این مسابقه پیشتاز باشند. وی افزود: هر کجا که نقطه ضعفی احساس می‌شود یا پیشنهادی برای بهبود در رسیدگی امور زائران وجود دارد، منعکس شود تا پیگیری لازم صورت گیرد.

مدیریت عملیات حج، مدیریت مشارکتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، مدیریت عملیات حج را مدیریت مشارکتی دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه خدمت‌رسانی به زائران به درستی مدیریت شود، کارگزاران و دست‌اندرکاران حج باید به یکدیگر کمک کنند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.