اظهار تعجب نماینده سازمان بهداشت جهانی از زباله‌های مازندران

۲۷ آبان ،

سلامت > عمومی– نماینده سازمان بهداشت جهانی در مسافرت به مازندران با بیان اینکه مازندران مشکل تولید زباله دارد و اگر همه زباله‌سوزها را نیز در اختیار داشته باشید نمی‌توانید این مشکل را حل کنید، افزود:

مردم در دفع زباله‌ها دقت ندارند و به‌راحتی زباله را در رودخانه‌ها رها می‌کنند. به گزارش تفسیری خبرنگار همشهری، جیهان طویلا افزود: راه‌های متفاوتی برای کاهش تولید زباله وجود دارد و برای رسیدن به شهر سالم باید فرهنگسازی‌ کرد.وی بر اهمیت توجه به مسائل مربوط به سلامت محیط‌زیست و زباله توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و گفت: این دانشگاه برای رسیدن به اهداف خود راه سختی در پیش دارد. نماینده سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه زباله در مازندران اولین چیزی بود که توجهم را به‌خود جلب کرد، افزود: WHO می‌تواند دانش خود را در اختیار شما قرار دهد.

جیهان طویلا خاطرنشان کرد: سعی می‌کنم با سازمان‌های بین‌المللی ارتباط برقرار و مشکلات شما را منتقل کنم. وی نقش وسایل ارتباط‌جمعی را در انتقال پیام و فرهنگسازی‌ درخصوص کاهش تولید زباله مؤثر دانست.وی با بیان اینکه این استان اولین استانی است که پزشک خانواده را به مرحله اجرا درآورده است، گفت: این دانشگاه دیدی بسیار خوب نسبت به سلامت جامعه دارد.

جیهان طویلا، با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران روی عوامل مؤثر بر سلامت جامعه فعالیت می‌کند، تصریح کرد: این دانشگاه روی شاخص‌های مهمی ازجمله سلامت مادران و کودکان کار کرده و به موفقیت‌هایی در این زمینه دست یافته است. این نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران بر لزوم توجه به جمعیت جوان استان، زباله، تنوع حیوانی و گیاهی و بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان تأکید کرد و اظهار داشت: شیوه زندگی و تغذیه نیز در بروز بیماری‌ها دخیل می باشند.

جیهان طویلا به‌کار‌گیری روش‌های کلاسیک ازجمله پزشک خانواده و مراکز بهداشتی را در جلوگیری از بعضی بیماری‌ها تأثیر‌گذار دانست و تصریح کرد: کمیته سلامت (کارگروه سلامت و امنیت غذایی) استانداری در رسیدگی بهتر به این مسائل اهمیت ویژه‌ای دارد.

بتول سطانی؛ خبرنگار همشهری در ساری


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.