اظهار نظر روسای سازمان نظام مهندسی در خصوص انتخاب رییس تازهسازمان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با نزدیک شدن به زمان انتخابات سازمان نظام مهندسی ، بعضی از روسای سازمان نظام مهندسی استان ها ی کشور نظرات و دیدگاهای متفاوتی در خصوص رییس آینده این سازمان عنوان کردند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، رییس سازمان نظام مهندسی  باید اشراف کامل به قانون سازمان نظام مهندسی  و تجربه لازم را داشته باشد و خود را نیز مکلف به اجرای این قوانین بداند.  
براساس این گزارش ممتاز به نقل از در حال‌حاضر یکی از معضلات سازمان عدم اجرای کامل بعضی از قوانین است و متاسفانه در بعضی از موارد، بسیار عقب‌تر از مقررات هستیم و تا زمانی که قوانین به صورت کامل اجرا نشود بهره‌برداری از این قوانین نیز صورت نمی‌گیرد.
این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید  در آینده ای نزدیک و پس از انتخاب اعضای شواری مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان،قرار است از میان سه گزینه پیشنهادی این شورا یک نفر توسط وزیر راه وشهر سازی به عنوان رییس سازمان نظام مهندسی انتخاب شود.  
این در حالی است که در سه سال اخیر سازمان نظام مهندسی ساختمان دستاوردهای چشمگیری داشته و در عین حال با چالش هایی نیز مواجه بود که این موضوع حساسیت انتخاب رییس آینده این سازمان را مضاعف می کند.  
براساس این گزارش ممتاز به نقل از در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۵۰ درصد قوانین از سوی سازمان نظام مهندسی اجرا شده است که باید دید ۵۰ درصد دیگر چرا مغفول مانده است.   
در این راستا بهرام چاوشی رییس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه انتخاب رییس نظام مهندسی توسط شورای مرکزی انجام می گرددٰ اظهار داشت: شورای مرکزی است که می‌تواند ۳ نفر را به عنوان رییس سازمان نظام مهندسی کاندید کند و در مرحله بعدی شخص وزیر با توجه به اختیاراتش می‌تواند یک نفر را به رییس جمهور به عنوان رییس سازمان نظام مهندسی اعلام کند.   
  
در این میان فریدون واحد، رییس سازمان نظام مهندسی چهار محال و بختیاری گفت:ما مطیع نظرات شورا مرکزی نظام مهندسی کشور هستیم
اسداله جلال‌زاده، رییس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی نیز تصریح کرد: انتخاب رییس سازمان مرکزی وظیفه‌ای شورای مرکزی است و نظر بنده هیچ تاثیری ندارد . 
در ادامه عیسی شهامت، رییس سازمان نظام مهندسی کهکیلویه و بویراحمد اظهار داشت: رییس آینده سازمان نظام مهندسی   باید فردی باشد که به اعتلای هر چه بیشتر جایگاه این سازمان کمک کند.   
شهریار مشیری، رییس سازمان نظام مهندسی استان هرمزگان نیز در خصوص انتخاب ریاست تازه سازمان گفت:فردی که به عنوان رییس سازمان مرکزی نظام مهندسی ساختمان انتخاب می‌شود باید سیاست‌هایی همسو با دولت یازدهم داشته باشد تا این سازمان بتواند جایگاه خود را در هشت سال آینده بیش از پیش تثبیت کند.  
به گفته وی اگر رییس آینده سازمان مرکزی نظام مهندسی ساختمان سیاست‌های همسو با دولت نداشته باشد، خسارات آن متوجه این سازمان و مهندسان می‌شود.   
این در حالی است که رییس سازمان نظام مهندسی استان فارس اولین و مهمترین ویژگی رییس آینده سازمان مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور را پایبندی به قانون و حرکت در مسیر قانون نظام مهندسی ساختمان می داند.
وی در ادامه  گفت: این فرد باید بتواند در حدودی که قانون تعیین کرده وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد و کمبودهایی که در دوره‌های قبل در نحوه تعامل با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی وجود داشت را برطرف کند.
براساس این گزارش ممتاز به نقل از در حال‌حاضر در قانون محدودیت‌هایی برای مهندسان وجود دارد که امیدواریم رییس آینده این سازمان بتواند گام‌هایی در جهت رفع این موانع بردارد.  
از سوی دیگر در زمینه اشتغال مهندسان مشکلات جدی وجود دارد و هر چند که اشتغالزایی جزء وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان نیست، اما رییس این سازمان باید بتواند با استفاده از بعضی ظرفیت‌ها این مشکل مهندسان را رفع کند.  
حسین‌ پوراسدی در خصوص انتخابات نظام مهندسی معتقد است : مجلس شورای اسلامی شان قانونگذاری دارد و رییس کمیسیون عمران مجلس می‌تواند به رفع موانع قانونی پیش روی سازمان نظام مهندسی ساختمان کمک بسیاری کند.
در حال حاظر مهدی هاشمی  به عنوان رییس شورای مرکزی نظام مهندسی کشور فعالیت می کند وریاست کمیسیون عمران مجلس را بر عهده دارد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.