اظهار نگرانی عمیق تهران از کشتار مردم مصر؛ دعوت به خویشتنداری

در بیانیه وزارت امور خارجه مطرح شد:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای با تقبیح برخوردهای خشن و محکومیت کشتار مردم در مصر، نگرانی عمیق خود را نسبت به عواقب ناگوار آن اعلام داشت.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت امور خارجه، متن کامل بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات مصر در ادامه آمده است:

بی تردید، رویکرد کنونی تحولات مصر، احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور بزرگ اسلامی مصر، را قوت می‌بخشد که استمرار آن به مصلحت مردم متمدن و تاریخ‌ساز این کشور نخواهد بود. از این رو، وزارت امور خارجه ضمن دعوت همه طرف‌های درگیر به خویشتن‌داری، نسبت به عواقب وخیم و خطرناک این روند با عنایت به بحران‌های موجود در منطقه، اخطار داده و بر ضرورت توقف هر چه زودتر آن تاکید می‌نماید. در این راستا همه نخبگان سیاسی، علمی، دینی و اطیاف و گروه‌های مختلف مصری را به اتخاذ رویکرد مسالمت‌آمیز از جمله راهکار انجام گفتگوهای ملی و روند دموکراتیک تشویق می‌نماید.

بدیهی است استمرار چنین وقایعی سبب خواهد شد که دشمن صهیونیستی، گروه‌های افراطی و مزدوران استکبار جهانی در منطقه از این وضعیت، سوء استفاده نموده و با منحرف کردن مسیر انقلاب مردمی مصر، روند توسعه و پیشرفت این کشور را در آینده با موانع و مشکلات جبران‌ناپذیری رو به رو نمایند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.