اعتبارات حوزه سلامت در بودجه باید ضمانت اجرایی داشته باشد/شکوفایی حوزه سلامت در پی اصلاح ساختار بیمه

۱۱اردیبهشت،
ممتاز نیوز: رئیس فراکسیون رفاه و تأمین‌اجتماعی مجلس، بر لزوم اصلاح ساختار بیمه‌های درمانی تأکید کرد و گفت:‌ به‌علت ساختار ناقص سازمان‌های بیمه‌گر، داروخانه‌ها، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و آزمایشگاه‌ها با مشکلات بسیاری روبرو می باشند.

جلیل جعفری‌بنه‌خلخال در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه به‌طور حتم فعالیت نمایندگان در فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی در بهبود شرایط جامعه نقش بسزایی دارد، گفت: تشکیل این فراکسیون و نگاه و بررسی دقیق‌تر حوزه رفاه می‌تواند به اقشار آسیب پذیر جامعه کمک کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی،‌ با اعلام اینکه هم‌اکنون یکی از دغدغه مسئولان و نمایندگان مجلس، ارتقا وضعیت بیمه به‌ویژه بیمه درمانی است، افزود:‌ توسعه بیمه سبب تحقق عدالت در کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی هنوز تمام مردم تحت پوشش بیمه‌ای قرار ندارد، تصریح کرد:‌ فقدان بیمه سبب بروز مشکلات اجتماعی و نقص امنیت روانی در کشور می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر لزوم اصلاح ساختار بیمه‌های درمانی تأکید کرد و گفت:‌ به‌علت ساختار ناقص سازمان‌های بیمه‌گر، داروخانه‌ها، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و آزمایشگاه‌ها با مشکلات بسیاری روبه رو می باشند.

جعفری‌بنه‌خلخال با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیماران جز درد بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشند، تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون این موضوع محقق نشده و بیماران افزون بر ۷۰ درصد از هزینه بیماری را پرداخت می‌کنند.

وی با انتقاد از اختصاص نیافتن اعتبار ۶ هزار میلیاردی حوزه سلامت از سوی دولت در سال قبل، یادآور شد: مجلس و دولت باید در لایحه بودجه امسال ضمانت اجرایی را برای اختصاص اعتبارت حوزه سلامت تعیین کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به‌طور حتم شکوفایی حوزه سلامت نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبارات لازم است، تصریح کرد:‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید در سال جاری زمینه تحقق اهداف حوزه سلامت را فراهم کند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.