اعتبارات مترو از صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی ۴ سال محقق نشد

۲۹خردادماه،

مهاون حمل و نقل و ترافیک گفت: امید است دولت تازه توجه لازم را به نقش و اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی در شهرهای کشور داشته باشد و اعتبارات مصوب مترو از محل صندوق توسعه ملی نیز در سال ۹۲ محقق شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد : اگر تمامی اعتبارات مصوب مترو طی سال های اخیر محقق می شد ، شهر تهران اکنون بی نیاز از توسعه تازه خطوط مترو بود و در واقع شبکه خطوط مترو تا امروز تکمیل شده بود .
 
وی افزود : در سال جاری مانند چند سال قبل اعتبارات مورد نیاز مترو از محل صندوق توسعه ملی تمدید شده است و نمایندگان مجلس مجددا در مصوبات آورده اند که مترو می تواند از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کند که امید است در دولت یازدهم مسیر استفاده از این اعتبارات هموار شود .
 
معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد : از سال ۸۸ تا سال ۹۱ یعنی به مدت چهار سال مترو از اعتبارات مصوب و قانونی خود از محل صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی محروم ماند در حالی که اگر این اعتبارات محقق می شد با تکمیل شبکه خطوط مترو، امروز هم ترافیک کمتر و هم آلودگی هوا و آلودگی صوتی کمتری در شهر تهران داشتیم.
 
وی  همچنین با بیان این که متاسفانه با افزایش نرخ ارز مشکلات تازهی گریبانگیر مدیریت شهری در تمامی شهرهای کشور شده است گفت : ظاهرا دیگر چیزی به نام ارز مرجع در دولت وجود ندارد ، حتی در گشایش ال سی های قبل که پیش پرداختشان را داده بودیم و قاعدتا باید هزینه آنها با نرخ قبل محاسبه می شد، نرخ ارز مرجع محقق نشد.
 
تشکری هاشمی گفت : از زمانی که قیمت دلار در اتاق مبادلات  از ۹۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان رسیده، هزینه های بخش حمل و نقل عمومی بیش از ۳ برابر افزایش یافته و این مساله مشکلات عدیده ای را بر مدیریت شهری تحمیل کرده که امیدواریم دولت تازه توجه و اهتمام ویژه ای به حل مشکلات پیش روی حمل و نقل عمومی داشته باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.