اعتدال‌گرایان، اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اشخاص مستقل نقش‌آفرینان انتخابات ۹۲

۱۴فروردین۱۳،

“محمدرضا راه چمنی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با پیش‌بینی آرایش سیاسی کشور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت: به نظر می‌آید کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  در  چهار لیست از طیف‌های مختلف در صحنه انتخابات حضور داشته باشند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به فعالیت طیف اصولگرا بیان کرد: اصولگرایان در داخل خود به چند دسته تقسیم می‌شوند که “ائتلاف سه گانه”، “طیف حامیان دولت”، “جبهه پیروان خط امام و رهبری” و “جبهه پایداری” را در بر می‌گیرد. 

وی تصریح کرد:  بعید است طیف اصولگرای حامی دولت با ائتلاف اصولگرایان و جبهه پیروان خط امام و رهبری به وحدت برسند؛ اما احتمال اینکه برسر یک کاندیدای واحد با جبهه پایداری به جمع بندی برسند بسیار است.

راه چمنی افزود: دور از ذهن نیست که جبهه پیروان خط امام و رهبری با محوریت جامعتین با ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در نهایت به یک جمع بندی واحد دست یابند.

وی همچنین با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نیز به چند گروه تقسیم‌بندی می‌شوند، گفت: طیف اصلاح‌طلبانی که با محوریت خاتمی فعالیت می‌کنند کاندیدایی مانند عارف، جهانگیری و شریعتمداری را مدنظر دارند.

وی با اشاره به فعالیت جبهه اصلاح‌طلبان افزود: جبهه اصلاح‌طلبان که “کواکبیان” را به عنوان کاندیدای خود برگزیده با طیف “خاتمی” به اجتماع نمی‌رسند مگر اینکه کلیه گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب روشی برای به اجماع رسیدن همه اصلاح طلبان ارائه کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه گروهی از اصلاح‌طلبان خواستار ورود “آیت الله هاشمی رفسنجانی” به انتخابات می باشند، گفت: اگر “هاشمی رفسنجانی”  تصمیم به حضور در انتخابات بگیرد طیف‌های دیگر اصلاح طلب از هاشمی حمایت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: قطب دیگری که در انتخابات حضور دارند نیروهای “اعتدال‌گرا” می باشند که با وجود قرار داشتن در جناح اصولگرایان با اصلاح‌طلبان مخالفتی ندارند که از این طیف می توان به “حسن روحانی”، و “محسن رضایی” اشاره کرد که به عنوان “اصولگرایان تحول‌خواه” از آنها یاد می‌شود.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در یک جمع بندی تعداد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را اینگونه دسته بندی کرد: در انتخابات پیش رو ترکیب ۷ یا ۸ نفره از گروه‌های مختلف در صحنه حضور دارند که کاندیداها شامل ۳ نفر از اصولگرایان، ۳ نفر از اصلاح‌طلبان، ۲ نفر از اعتدال‌گرایان و همچنین ۲ کاندیدای مستقل در صحنه حضور دارند.

راه چمنی با تأکید بر اینکه اگر هاشمی در صحنه حضور یابد طبیعتا اصلاح طلبان و اعتدال گرایان و بخش قابل توجهی از اصولگرایان از وی حمایت می کنند، گفت:  برگ برنده با هاشمی رفسنجانی است و وی می‌تواند با اجرای طرح “دولت و وحدت ملی” و استفاده از نیروها با سلایق سیاسی مختلف کشور را اداره کند و تا حدودی مشکلات کشور حل می‌شود.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی خاطرنشان کرد: ناطق نوری و خاتمی کاندید نخواهند شد و انتخابات قطعا دو مرحله‌ای است و در صورتی یک مرحله‌ای می‌شود که هاشمی در انتخابات شرکت کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.