اعتراضات به فیلم موهن در اتریش، سوئیس و آلمان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استاندارد، بیش از ۷۰۰ نفر از مسلمانان در اعتراض به انتشار فیلم موهن ضداسلامی، با تظاهرات در پایتخت اتریش در مقابل سفارت آمریکا در این کشور تجمع کردند.

این در حالی است که وجود طیفهای مختلفی از مسلمانان و دوستداران اسلام از جمله مسلمانان میانه رو و یا زنان بدون روسری در بین معترضان سبب شگفتی رسانه های اتریش شده است.

 

بر اساس این گزارش اکثریت شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی را جوانان تشکیل می دادند. در همین حال پلیس وین از برگزاری یک تجمع آرام و مسالمت آمیز در برابر ساختمان سفارت آمریکا در وین خبر داد.

 

همچنین صدها نفر از معترضان به فیلم موهن ضداسلامی در سوئیس با تجمع در میدان اصلی شهر برن خواستار توقف اقدامات توهین آمیز علیه مسلمانان شده و از دولت این کشور خواستند از حقوق اقلیتها دفاع کند. این در حالی بود که دولت محلی برن از برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در این شهر خودداری کرد.

 

گفتنی است طی روزهای اخیر شهرهای آلمان نیز شاهد راهپیمایی هزاران مسلمان در اعتراض به انتشار فیلم و کاریکاتورهای ضداسلامی در آمریکا و فرانسه بودند. از جمله روز شنبه حدود هزار و ۵۰۰ نفر با راهپیمایی در خیابانهای شهر کارلسروهه خواستار توقف توهین به مقدسات اسلام شدند. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.