اعتراضات معدنچیان آفریقای جنوبی همچنان ادامه دارد

afp4-4.jpeg

معدنچیان معترض در آفریقای جنوبی به‌ رغم تهدید به اخراج، متعهد به ادامه اعتصابات خود تا زمان افزایش دستمزدها شده و در جریان اعتراضات خشونت‌آمیز خود با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از آنکه مذاکرات به منظور پایان دادن به اعتصابات فلج کننده در بخش تولید طلا به شکست انجامید، کارگران معدن دست به اعتراضات خشونت‌آمیز زده و شرکت‌های آنها نیز از رویکرد سختگیرانه خود به منظور پایان دادن به اعتصابات خبر دادند.

نیروهای پلیس در یک معدن فلز کروم، ۲۶ کارگر را به دنبال بروز خشونت‌ها که طی آنها یک مامور پلیس با سلاح سرد زخمی شد، دستگیر کردند.

مقام‌های مسئول اعلام کردند، یک مامور پلیس از ناحیه بازوی چپ هدف اصابت سلاح سرد قرار گرفت و همکاران وی طی عملیات برای متفرق کردن حدود سه هزار کارگر معترض وی را نجات دادند. این کارگران در این معدن تجمع غیرقانونی برگزار کرده بودند.

پلیس اعلام کرد که یکی از متهمان به تلاش برای قتل متهم شده و احتمال دستگیر شدن افراد بیشتری نیز وجود دارد. در این میان شرکت Gold Fields چهارمین شرکت بزرگ تولید کننده شمش جهان اعلام کرد: در صورتی که معدنچیان به محل کار خود بازنگردند، بالغ بر ۱۵ هزار کارگر را روز پنج‌شنبه اخراج خواهد کرد.

نیک هولاند، مدیر عامل این شرکت گفت: شرکت اولتیماتومی را به همه کارگران اعتصاب کننده داده است تا خود را تا ساعت ۱۴ روز پنج‌شنبه ۱۸ اکتبر ۲۰۱۲ به محل کار خود معرفی کنند و در غیر این صورت سریعا اخراج خواهند شد.

این شرکت تاکید کرد این ضرب‌الاجل را پس از استفاده از همه گزینه‌های قانونی و معقول برای پایان دادن به اعتصاب غیر قانونی صادر کرده است، اما معدنچیان اعتصاب کننده در آفریقای جنوبی هیچ تمایلی به عقب نشستن از اقدامات خود نداشتند. آنها یک توافق بر سر دستمزد را که چند روز پیش میان مذاکره کنندگان سازمان اتاق معادن آفریقای جنوبی و رهبران اتحادیه‌ها برقرار شده بود، رد کردند.

در معدن “کارلتونویل”، در جنوب غرب شهر ژوهانسبورگ، بیش از دو هزار و ۵۰۰ کارگر اعلام کردند در صورت نیاز حتی اعتصاب خود را تا چندین ماه ادامه خواهند داد. اکنون مدت چند هفته است که ده‌ها هزار معدنچی معدن طلا در آفریقای جنوبی اعتصاب کردند و موجب تعلیق تولید در این کشور شدند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.