اعتراضات گسترده در عراق در اعتراض به نتایج انتخابات

مردم عراق بعد از ظهر امروز، یکشنبه در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی به خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور از جمله بغداد رفته و شعارهای ضد اسرائیلی و آمریکایی سر دادند.

اعتراضات گسترده در عراق در اعتراض به نتایج انتخابات

به گزارش ممتاز نیوز، ساعاتی پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات عراق، شمار زیادی از عراقی‌ها با رفتن به خیابان‌های بغداد مخالفت خود را با این نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات اعلام کردند.

به نقل از شفق نیوز، اکنون این تظاهرات گسترده در بسیاری از مناطق عراق از جمله بصره، موصل المحمودیه، تلعفر و بغداد در جریان است.

تظاهرکنندگان با بستن جاده‌ها و به آتش کشیدن لاستیک‌ها اعتراض خود را به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور اعلام کردند.

معترضان در بغداد پرچم‌های حسینی در دست داشته و شعارهای ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی سر دادند.

به گفته شاهدان عینی، اولین تظاهرات از شهرستان‌ها و اطراف بصره در جنوب کشیده شده تا به مناطق شمال الحریه و منطقه الحسینیه در شرق بغداد کشیده شد. آنها شعارهایی در محکومیت عملکرد کمیسیون انتخابات و مخالفت با تقلب در انتخابات سر دادند.

حسام العامری یکی از فعالان در اعتراضات چارچوب هماهنگی گفت: اعتراضات ادامه خواهند یافت و احتمالا تبدیل به تحصن‌های مسالمت‌آمیز شوند و تا زمان برآورده نشدن مطالبات ما در بازشماری آرای تمام صندوق‌های رای یا برگزاری مجدد انتخابات پایان نخواهد یافت.

همزمان هیئت هماهنگی مقاومت عراق در بیانیه‌ای شدید اللحن اعلام کرد که معترضان حق تظاهرات داشته و به کسانی که حق آنها را مصادر کرده است، اعتراض می‌کنند.

در این بیانیه همچنین آمده که دستکاری در نتایج انتخابات از سوی ایادی خارجی و بروز تقلب در انتخابات تحت نظارت دولت، باعث شکست عملکرد کمیسیون انتخابات عراق و ناتوانی آن از ایستادگی در برابر اراده خارجی شده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.