اعتراض ائمه جمعه به افزایش پدیده بدحجابی/ تقدیر علما از عملکرد نیروی انتظامی

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز دور جدید طرح امنیت اخلاقی در کشور ائمه جمعه حمایت خود از نیروی انتظامی به دلیل اقدام به اجرای این طرح و به جان خریدن همه انتقادات و اتهامات اعلام کردند.

نمازگزاران تهرانی نیز در پایان نماز جمعه این هفته در راهپیمایی در اعتراض به بد حجابی از اقدامات نیروی انتظامی در این رابطه حمایت کردند.

در همین خصوص آیت الله رضا استادی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به طرح مقابله با بدحجابی که از سوی نیروی انتظامی در حال برگزاری است، اظهار داشت: کسی که با وضعیت نامناسب وارد جامعه می شود فتنه هایی است که اگر دنباله ای داشته باشد علاوه بر اینکه خود آن فرد را دچار مشکل می کند بلکه جامعه را آسیب می زند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر در مسئله حجاب و عفاف تصمیم گرفت طبق قانون کاری انجام دهد این طرحی نیست که متعلق به اصلاح طلبان یا اصولگرایان باشد بلکه بحث توجه به احکام دین مطرح است و همه باید با این طرح موافق باشند.

امام جمعه قم تاکید کرد: گاهی از کلمه برخورد سوء استفاده می شود که نیروی انتظامی برخورد می کند اینکه گفته شود برخورد می کنیم به معنای بگیر و ببند نیست بلکه نیروی انتظامی افراد بدحجاب را به مکانی منتقل می کند که لباس های مناسبی بپوشند و با وضعیت زننده وارد جامعه نشوند.

 

آیت الله استادی این حرکت نیروی انتظامی را نوعی نهی از منکر با اخلاق اسلامی دانست و افزود: همه باید از این طرح حمایت کنند و نیروی انتظامی نیز نباید از انتقادهای بیجا به خودشان ترسی راه بدهند.

 

همچنین آیت الله جنتی خطیب نماز جمعه این هفته تهران نیزدر خصوص مبارزه با بدحجابی از نیروی انتظامی تشکر کرد و گفت: هر مسلمان غیرتمند و معتقد به قرآن باید از نیروی انتظامی حمایت کند.
 

وی به نیروی انتظامی توصیه کرد: قانون را رعایت کرده و پا را فراتر از قانون نگذارد و ماموران که غیرقانونی عمل می کنند دستگیر کنند.

 

جنتی تاکید کرد: نیروی انتظامی باید موازین شرعی و اخلاقی را در نظر بگیرد و عمل کند.

 

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه فساد مثل آتش هر چیز را خاکستر می کند، افزود: فساد و بدحجابی مثل آتش است بی خود برای افراد بدحجاب شفاعت نداشته باشید.

 

علاوه بر این حجت الاسلام محمد نقی لطفی خطیب نماز جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه امروز در این خصوص  اظهار داشت: متاسفانه این پدیده بی حجابی در جامعه در حال افزایش است و غفلت مسئولان از مسائل فرهنگی و عدم برخورد لازم با نارسایی‌های اجتماعی عامل اصلی در ترویج بی بند و باری در میان نسل جوان است.

 

حجت الاسلام شیخ عبدالخالق عبدالهی امام جمعه موقت کرمانشاه  نیز درهمین ارتباط گفت: رعایت حجاب تنها ویژه بانوان نیست و مردان نیز باید باید در این خصوص احکام اسلام را بدانند و مراعات کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.