اعتراض البرادعی به ممنوعیت ورود ایرانیان به مساجد مصر

۱۴فروردین۱۳،

محمد البرادعی فعال سیاسی مصری خواستار موافقت با زیارت بعضی از مساجد و آرامگاه های دینی در این کشور از سوی گردشگران و مسافران ایرانی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رسمی مصر ( الشرق الاوسط )، محمد البرادعی باانتقاد از مطالب بیان شده دربارهٔ منع گردشگران و مسافران ایرانی از زیارت بعضی از اماکن دینی در مصر گفت: چگونه باهم سنی و شیعه ، به حج می رویم و اعمال حج را انجام می دهیم و در اینجا (مصر) دربارهٔ منع زیارات بعضی از خانه های خدا (مساجد) توسط ایرانی ها سخن می گوییم.

وی افزود: با نبود عقل و نپذیرفتن دیگران، مصر دستاوردی نخواهد داشت.

چندی پیش وزیر گردشگری مصر با سفر به تهران، توافقنامه ای را دربارهٔ سفر گردشگران ایرانی به مصر امضا کرد.

براساس این توافقنامه، مسافران ایرانی در سفر به مصر اجازه زیارت بعضی مساجد و آرامگاه ها و زیارتگاه ها در قاهره را نخواهند داشت.

همچنین شمار بسیاری از فعالان سیاسی افراط گرای اسلامی (سلفی ها) نیز به شدت مخالفت خود را با سفر ایرانی ها به مصر به ویژه زیارت بعضی از مساجد و زیارتگاه ها در قاهره مخالفت کرده اند.

مسجد الحسین (محل دفن سر امام حسین) و مسجد سیده زینب (محل دفن حضرت زینب) از جمله مکان های زیارتی در قاهره به شمار می روند.

در همین ارتباط اولین گروه از گردشگران ایرانی روز شنبه وارد شهر اسوان مصر شدند. شهر اسوان مصر در ۹۰۰ کیلومتری جنوب قاهره قرار دارد.

مطبوعات مصر در این باره نوشتند: پلیس مصر در استان اسوان تدابیر شدید امنیتی را برای تامین امنیت ۵۸ گردشگر ایرانی در این منطقه بکار گرفته است.

این تدابیر امنیتی به سبب وجود نگرانی های امنیتی علیه جان گردشگران ایرانی است.
منبع : شفاف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.