اعتراض ایران به پخش سریال ترکیه‌ای

۲۷فروردین۱۳،

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در نامه ای به دست اندرکاران شبکه تلویزیونیˈsamanyoluˈ این کشور نسبت به پخش مطالب خلاف اعتقاد شیعیان و ایرانیان از این شبکه واکنش نشان داد و به پحش چنین سریالی اعتراض کرد.

به گزارش به نقل از ایرنا، در این نامه اعتراض‌آمیز آمده است: در سریال تلویزیونی “دولت پشت پرده در دوران دولت عثمانی” (Osmanlıˈda Derin Devlet) که اخیراً از آن شبکه پخش شد مطالب نادرستی در مورد اعتقاد شیعیان و ایرانیان مطرح شد که با توجه به پایبندی این شبکه تلویزیونی به ارزش‌های انسانی و مذهبی دور از انتظار بود.

سفارت ایران در ترکیه در ادامه این نامه مزبور افزود: افکار عمومی مردم مسلمان ترکیه و منطقه نیازمند همبستگی و تقویت روابط برادرانه و دوستانه است. نیاز مسلمانان به اتحاد، اتفاق و همزیستی صلح آمیز در کنار سایر ادیان الهی از مبرم‌ترین نیازهای جهان است و طرح مسائل تحریک‌آمیز و اختلافات کهنه که سبب ایجاد بدبینی و نفاق می‌شود به نفع دو ملت و منطقه نخواهد بود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: بزرگترین دستاورد رسول اکرم(ص) ایجاد الفت و اتحاد در میان مردمی متفرق و پراکنده بود که به واسطه تعصب جاهلی به جان هم افتاده بودند.

در پایان این نامه سفارت ایران در آنکارا بر دوستی و انس و الفت بین دو ملت دوست و برادر ایران و ترکیه تأکید شده است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.