اعتراض ایران به سازمان جهانی بهداشت دام

اعتراض ایران به سازمان جهانی بهداشت دام

به‌دنبال افزایش فشارها بر صنعت دارویی و دامی کشور، ایران اعتراض خود را به سازمان جهانی بهداشت دام بر اساس کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی ارائه می‌کند.

مدیرکل دفتر مبارزه و مراقبت از بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: رفتار دولت کانادا بر اساس کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی در مورد تحریم دارویی سازمان دامپزشکی و مؤسسه علمی و پژوهش واکسن و سرم‌سازی رازی غیرقانونی است.

محسن مشکات افزود: قرار گرفتن سازمان دامپزشکی کشور در لیست تحریم‌ها و افزایش محدودیت انتقالات ارزی، سلامت کل منطقه را دستخوش بحران جدی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه تحریم ها در حوزه بهداشت و سلامت دام غیرقانونی و غیرانسانی است، اما در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد مصارف دارویی بخش کشاورزی در کشور تأمین می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون ۲۵ واکسن دام در کشور تولید می‌شود و سالانه ۲۵۰ میلیون نوبت سر واکسن برای جمعیت دامی کشور در نظر گرفته شده است.

مشکات تصریح کرد: با توجه به تعداد ۸۵ میلیون رأس دام در کشور، هر رأس دام در سال بیش از سه نوبت واکسن می‌شود.

وی یادآور شد: در بخش طیور سالانه ۷۰ میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد دز واکسن مصرف می‌کنیم و برای میانگین یک میلیارد طیور صنعتی هفت نوبت سر واکسن صورت می‌گیرد.

گفتنی است، سازمان جهانی بهداشت دام OIE دارای ۱۷۸ عضو است که مسئولیت بهبود و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت حیوانات کشورهای عضو را به عهده دارند و کشور ما نیز از سال ۱۳۲۸ شمسی بر اساس مصوبه هیئت وزیران به عضویت این سازمان درآمد./

 

خبرنگار: یوسف فرهادی بابادی

L-910709-01

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.