اعتراض به تغییر استاندار قم از تریبون نماز جمعه/ تولیت آستان حضرت معصومه(ص): مردم قم از این قدام ناگهانی ناراحت هستند

 بهگزارش خبرآنلاین، بعد از آنکه دولت یک باره دست به تغییر استاندار قم زد، این امر با واکنش در نماز جمعه قم روبرو شد و موجب شد حجت الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم تصریح کند که «از طرف مردم شریف قم و علما خواستار تداوم مأموریت استاندار در قم هستیم.»

 در نشست اخیر هیات دولت کرم‌رضا پیریایی به عنوان استاندار جدید قم تعیین شد تا عمر فعالیت موسی پور که از سه سال و ده ماه قبل استاندار قم شده بود، در سال پایانی دولت به اتمام برسد. کرم‌رضا پیریایی که پیش از این در سمت استاندار همدان فعالیت می‌کرده حالا جایگزین یک استاندار روحانی شده است.

امام جمعه موقت قم در خطبه های نماز جمعه این شهر از تغییر استاندار روحانی این استان به عنوان اقدامی «ناگهانی» یاد کرده است، و افزود: مردم قم از طریق رسانه‌ها اطلاع پیدا کردند که دولت درپی تغییر استاندار است که این امر موجب«ناراحتی» مردم شده است.

دلیل این ناراحتی آن است که به گفته سعیدی دولت بعد از ۳۳ سال از انقلاب برای اولین بار یک «استاندار روحانی» در کشور و آن هم در قم بر سر کار آورد که ارتباطش با «حوزه و مردم» بسیار مطلوب بود.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با تجلیل از خدمات حجت الاسلام موسی پور در استان قم، اظهار داشت: وی انسان فاضل‌، دور اندیش و با کفایت و دارای آرامان‌های بلند برای توسعه و عمران استان قم بود و در این دوره نیز طرح‌های خوبی را آغاز و به سرانجام رساند.

موسی پور که پیش از استانداری معاون پارلمانی وزیر کشور بود از جمله روحانیونی است که دوران تحصیل خود را در قم سپری کرده است.

سعیدی با بیان اینکه نگاه استاندار قم به طرح‌های زیربنایی و همچنین توجه به مناطق محروم استان از نقاط قوت عملکرد وی بوده، افزود: تغییر حجت الاسلام موسی‌پور در این شرایط به هیچ وجه مورد حمایت مردم نیست.

حجت الاسلام آشتیانی نماینده قم در مجلس هم که پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه سخن می گفت با حمایت از موسی پور، تصریح کرده است:«او به عنوان یک چهره فرهنگی با ائمه جماعت، ائمه جمعه، مساجد، گروه‌های فرهنگی، کانون‌های فرهنگی، دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، دفتر مراجع تقلید و خود ایشان ارتباط خوبی داشت.»

 اقدامات عمرانی استاندار سابق در شهر قم از دیگر عوامل حمایت از وی در بین اهالی قم است. موضوعی که آشتیانی هم بدان اشاره و افزوده است:«اگر مقایسه‌ای بین زمان مدیریت ایشان با دوره‌های قبل شود حجم به ثمر رسیدن کارهای عمرانی عقب افتاده و فسیل شده قابل مشاهده است.»

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قم حرم اهل بیت، مرکز مرجعیت و حوزه است و مردم قم برای انقلاب زحمات زیادی کشیدند، نباید با برخی تصمیمات این پیشرفت شبانه روزی قم متوقف شود.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.