اعتراض دانشجویان روسیه به آیین‌نامه تازه انضباطی

۲۷فروردین۱۳،

higher edu.jpg

دانشجویان عضو «انجمن دانشجویی روسیه» در مخالفت با اعمال اصلاحات تازه و چالش برانگیز از سوی دولت روسیه و در نتیجه به خطر افتادن استقلال دانشگاه‌های این کشور که سبب تعطیلی یا ادغام دانشگاه‌ها شده است، دست به اعتراض گسترده خواهند زد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی اصلاحات اخیر نزدیک به یک سوم دانشگاه‌های روسیه در خطر تعطیلی یا ادغام قرار دارند که این اقدام تازه، خشم دانشجویان این کشور را برانگیخته است.

آیین‌نامه تازه که اصلاح آیین‌نامه انضباطی دانشجویان را در برمی‌گیرد، از سوی وزارت آموزش و علوم ارائه شده و به دانشگاه‌ها این امکان را می‌دهد که در صورت کوچکترین تخطی دانشجویان از منشور اخلاقی دانشگاه‌ها به ویژه شرکت در اعتراضات و فعالیت‌های سیاسی، آنها را از تحصیل تعلیق کنند.

«اتحادیه دانشجویان روسیه» اعلام کرد: در این آیین‌نامه، مجازات مشخصی برای تخطی از قانون تعیین نشده و همچنین آیین‌نامه‌ای جهت فرجام خواهی احتمالی دانشجویان در صورت مواجه با تعلیق پیش‌بینی نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، در عین حال بسیاری از تحلیلگران روسیه معتقدند که هدف اصلی از وضع این قانون، منع دانشجویان این کشور از حضور در فعالیت‌ها و اعتراضات سیاسی است.

در همین رابطه «آرتم داگلوف»، قائم مقام اتحادیه صنفی دانشجویان، افزود: دولت روسیه نسبت به فعالیت‌های سیاسی دانشجویان نگران است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با تعطیلی بعضی دانشگاه‌ها که بنا بر تصمیم دولت این کشور بزودی اعمال خواهد شد، موج تازهی از اعتراضات دانشجویی، سراسر روسیه را فرا گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.