اعتراض دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی به نداشتن خوابگاه

اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشجویان تازهالورود مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یک شنبه با تجمع در مقابل درب این دانشگاه به تخصیص نیافتن خوابگاه به این دانشجویان اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ؛ افشین دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ارگونومی به عنوان نماینده این دانشجویان با اشاره به اینکه ۹۰۰ کیلومتر را از کهکیلویه و بویر احمد برای ادامه تحصیل تا تهران طی کرده است گفت: متاسفانه شرایط اسف باری را برای دانشجویان فراهم کرده اند و ۷۰ دانشجو را در یک فضای کوچک نمازخانه خوابگاه اسکان داده اند که شرایط سختی را برای ما فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما امنیت جانی نداریم و بسیاری از دانشجویان شب را در ترمینال ها و پارک ها صبح می کنند افزود: در حکمی که وزیر بهداشت برای تغییر رئیس دانشگاه ابلاغ کرده اند آمده است که منابع باید عادلانه تخصیص داده شود، اما اکنون که ما با هزار امید به این دانشگاه آمده ایم می بینیم که دانشجویان کارشناسی و دکتری خوابگاه دادند اما به ما خوابگاه نمی دهند این بی عدالتی محض است.

خانم دیگری که در رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جز رتبه های برتر است به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: کلاس های ما یک هفته است که آغاز شده اما بسیار از دوستانمان به سبب اینکه نمی دانستند شب را کجا سر کنند سر کلاس ها حاضر نشدند و به ما می گویند که به خوابگاه های خود گردان برویم.
 
وی در حالیکه بسیار از این اتفاق متاثر بود افزود: به ما می گویند در دفترچه نوشته شده است که خوابگاه نداریم در حالیکه باری بقیه مقاطع هم نوشته شده اما آنها اکنون خوابگاه دارند اینجا یک دانشگاه دولتی است و جز بهترین دانشگاه های علوم پزشکی است ما برای قبولی در این دانشگاه زحمت کشیده ایم و حقمان نیست که بدون سر پناه باشیم.

عزیزی دانشجوی بیوشیمی بالینی نیز که در جمع این دانشجویان بود در ادامه صحبت دوستان خود گفت: من ۶ ماه درس خواندم به امید اینکه در یکی از بهترین دانشگاه های کشور درس بخوانم وقتی امکانات رفاهی برای من فراهم نمی شود چطور می توانم برای پیشرفت کشورم درس بخوانم همه دانشگاه ها از جمله ایران و تهران امکانات رفاهی را برای دانشجویان خود فراهم می کند ،اما شهید بهشتی از این کار سر باز می زند و ما هم هر چه پیگیری می کنیم به نتیجه ای نمی رسیم.

یکی از خانم هایی که خود را جزو استعدادهای درخشان معرفی می کند نیز از اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دانشجویان کارشناسی ارشد خوابگاه نمی دهد اظهار بی اطلاعی کرد.
محمدی دانشجوی انگل شناسی این دانشگاه با کوله باری از وسایل به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: من مجبورم هر روز کوله پشتی سنگین را که پر از وسایل شخصی است سر کلاس ببرم چون هیچ جای امنی برای نگهداری آنها ندارم.
 
دانشجویان تازهالورود دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب به دنبال رفع دغدغه یعنی داشتن سر پناه برای گذراندن دوره تحصیل خود می باشند و از مسئولین تقاضای رسیدگی دارند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.