اعتراض شدید شورایعالی تهیه‌کنندگان به طرح سلام سینما

ممتازنیوز:

2-1-201412718730

شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران اعلام کرد که درجریان تصمیم‌گیری‌های مربوط به برگزاری روز به‌اصطلاح سینما نبوده و نیست بنابراین درمورد چنین تصمیمی و تبعات آن نیز تا برگزاری جلسه آتی شورایعالی اعلام نظر نمی‌کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از ایسنا، سید غلامرضا موسوی ریس شورایعالی تهیه‌کنندگان با اعلام این مطلب گفت:بنظر می‌رسد مسئولان محترم سازمان سینمایی خواسته‌اند وقت گران‌بهای همکارانم در شورایعالی را با تشکیل جلسه تلف نکنند. بنابراین خودشان به نمایندگی از صنف تهیه‌کنندگان که مالکان فیلم‌ها هستند و یا تهیه‌کنندگان فیلم‌های روی اکران، چنین تصمیمی اتخاذ کرده‌اند.

موسوی افزود: طنز موضوع اینکه من و بسیاری ازهمکارانم روز یکشنبه از طریق مصاحبه مدیر انجمن سینمای جوان از چنین برنامه‌ای مطلع شدیم. ظاهرا مدیر انجمن سینمای جوان در یک اقدام انقلابی جانشین اداره کل ارزشیبابی و نظارت سینمای حرفه‌ای شده است که البته ما این مسئولیت جدید را به ایشان و همکاران محترم‌شان صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گوییم و امیدواریم این چارت جدید به سازمان فرهنگی هنری یونسکو جهت ثبت تاریخی ارسال شود.

وی افزود: بعید نیست که بزودی باخبر شویم دوستان به نمایندگی از تهیه‌کنندگان تصمیم گرفته‌اند، مثلا دفاتر ما را به مناطق آزاد انتقال دهند و صد البته ما تهیه‌کنندگان از این تصمیات قاعدا باید سپاسگزاری کنیم و بعد هم در وصف اینکه انتقال دفاتر فیلمسازی‌مان به مناطق آزاد چه محاسنی دارد با رسانه‌های گروهی مصاحبه کنیم و بگویم این انتقال نشانه بلوغ فکری و آزادی فیلمسازان است که در مناطق آزاد مقیم می‌شوند.

موسوی افزود: فعلا قصد ندارم درباره مزایا و یا معایب این تصمیم که حتی ما دست اندرکاران سینمای ایران تا چهار روز قبل از اجرا، از آن بی‌خبریم صحبت کنم. اما باید بگویم که اگر قاعدا خانه سینما در جریان بود قبل از هر تصمیمی موضوع را به شورایعالی منعکس می‌کرد. ضمن اینکه بعید می‌دانم خانه سینما به جای شورایعالی در چنین تصمیماتی که به حقوق مادی و معنوی تهیه‌کنندگان باز می‌گردد، ورود کند.

رییس شورایعالی تهیه‌کنندگان یادآور شد: گفته شده که کانون پخش‌کنندگان درجریان بوده است اولا این کانون جامعیت، مقبولیت کامل و رسمیت ندارد، ثانیا تهیه‌کنندگان سینمای ایران را به هیچ عنوان نمایندگی نمی‌کند.

موسوی در ادامه اظهار امیدواری کرد: امیدوارم حداقل سینماداران محترم درجریان اتخاذ این تصمیم بوده باشند، اگرچه بسیاری از اعضای انها نیز بی‌خبر بودند. به‌ هر حال امیدواریم که مسئولان سینمایی در تصمیمات اتی و اتخاذ تصمیمات جدید برای تهیه‌کنندگان موفق باشند و همچنان به عنوان قیم تهیه‌کنندگان برای حقوق مادی ومعنوی آنها تصمیم اتخاذ کنند، باشد که ما نیز همچون مسئولان سینمایی قبل، دعاگوی مسئولان سازمان سینمایی کنونی باشیم.

گفتنی است روز پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ماه همه‌ سینماهای کشور رایگان فیلم پخش می‌کنند.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.