اعتراض شورای اسلامی کانادا به کتاب درسی نژادپرستانه و ضد اسلامی مدرسه یهودی

۰۹م آذر ،

شورای اسلامی کانادا، به مدرسه یهودیان تورنتو، به سبب تدریس کتابی محتوی مطالب ضد اسلامی اعتراض کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما به نقل؛”شورای روابط اسلامی- آمریکایی” با فرستادن نامه ای به مرکز “سیمون ویزنتال”، “وزارت آموزش و پرورش کانادا» و مرکز «اسرائیل و امور یهودیان»، اعتراض خود را نسبت به کتاب درسی «تاریخ ۲۰۰۰ ساله یهودیت» اعلام کرد. در این کتاب چهره ای مخدوش از اسلام نمایانده شده و مسلمانان به عنوان اشخاصی متعصب و وحشی توصیف شده اند.  
در بخش هایی از این کتاب، پیامبر اسلام(ص) به دروغ شخصی متعصب و ضد یهودی خوانده شده و دین اسلام را ذاتا دینی ضد سامی(یهودی) معرفی کرده است. این کتاب که توسط نشر «فلدهیم» به چاپ رسیده، هم اکنون در کلاس های هفتم و هشتم تدریس می گردد.
«احسان گاردی» مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی- آمریکایی اظهار داشت: در نامه خصوصی که توسط شورا به مدرسه ارسال کردیم، خواستار حذف این کتاب توهین آمیز از برنامه آموزشی این مدرسه شدیم و آمادگی خود را برای گفتگو و معرفی اسلام حقیقی به مسئولین مدرسه و دانش آموزان اعلام کردیم.
وی همچنین گروه «حقوق بشر» وزارت آموزش و پرورش را به سبب عدم نظارت بر مواد آموزشی مدارس مقصر دانست و گفت: این وزارتخانه باید مواد آموزشی کلیه مدارس را مورد بررسی قرار دهد و اطمینان حاصل کند که هیچ مذهب و فرهنگی مورد اهانت قرار نمی گیرد. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.