اعتراض فلسطینی ها به سفر باراک اوباما

۱فروردین ۱۳،

واحد مرکزی خبر: عماد عید گزارشگر شبکه تلویزیونی المنار در غزه گزارش داد، فلسطینی های ساکن غزه با به آتش کشیدن پرچم آمریکا و عکس های رئیس جمهور این کشور، سفر باراک اوباما به سرزمین های اشغالی را محکوم کردند.

راهپیمایان معتقد بودند دیدار اوباما از سرزمین های اشغالی با هدف حمایت از مواضع افراطی اسرائیل و پایمال کردن حقوق فلسطینیان صورت می گیرد.

سامی ابوزهری از سران جنبش حماس که در این راهپیمایی شرکت کرده بود گفت: مردم فلسطین از سفر اوباما به سرزمین های اشغالی حمایت نمی کند زیرا سفر وی در واقع حمایت از اشغالگری رژیم صهیونیستی است. این دیدار نشان دهنده حمایت سیاسی آمریکا از اسرائیل برای پایمال کردن حقوق مردم فلسطین است. بی تردید این دیدار بر گستره شکاف موجود میان موضع کشورهای عربی و دولت آمریکا می افزاید.

خضر حبیب یکی از سران جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: ما امروز با راهپیمایی خود اعلام می کنیم که از سفر رئیس جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی که از رژیم اشغالگر قدس جانبداری می کند و دوش به دوش اشغالگران در کشتار زنان و کودکان ما مشارکت دارد، ناخرسندیم.

جنبش فتح نیز در کنار نیروهای ملی و اسلام خواه در راهپیمایی ضد سفر اوباما شرکت کرده بود. آن ها باردیگر از دولت آمریکا خواستند که برای تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین همکاری کند.

فیصل ابوشهلا یکی از سران جنبش فتح گفت:آمریکا باید به اسرائیل فشار بیاورد نه اینکه سران فلسطین را تحت فشار قرار دهد. اوباما باید اسرائیل را به اصول پذیرفته شده، ملزم کند. ما از آمریکا می خواهیم که دولت مستقل فلسطینی را بر اساس مرزهای چهار ژوئن ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس به رسمیت بشناسد و همچنین حق بازگشت به وطن را برای آورگان فلسطینی به رسمیت بشناسد. آمریکا باید برای آزادی اسیران فلسطینی از زندان های اسرائیل اقدام کند.

خانواده های اسرای فلسطینی نیز با برپایی تظاهراتی جداگانه تلاش کردند تا توجه رئیس جمهور آمریکا را به رنج و عذاب نزدیک به پنج هزار اسیر فلسطینی جلب کنند.

یکی از راهپیمایان گفت: این راهپیمایی ما پیامی به اوبامای جنایتکار است که امروز برای حمایت از رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی سفر کرده است ما به خوبی می دانیم که این دیدار برای حمایت از اشغالگران است و برای ما سودی در بر نخواهد داشت.

یکی از اعضای خانواده های اسیران فلسطینی گفت: فرزندان ما در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند و به همین سبب ما از حضور اوباما در سرزمین فلسطین ناخرسندیم.

گزارشگر المنار افزود، فلسطینی ها تقریباً دربارهٔ این مساله که سفر اوباما به سرزمین های اشغالی هیچ تغییری در وضعیت آن ها ایجاد نمی کند اتفاق نظر دارند.

دیدار اوباما از رژیم صهیونیستی در حالی صورت می گیرد که در اسرائیل یک دولت تندرو و دست راستی حاکم است و اوضاع اسیران فلسطینی روز به روز بدتر می گردد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.